Alla inlägg under oktober 2011

Av Sandra Åhlin - 31 oktober 2011 14:24

Helgen den har varit full med äventyr kan man väl säga.
I fredags så blev det myskväll med karln och dom fyrbenta och såg några filmer som vi hyrt.
Sedan i lördags så var det också tänkt att vi bara skulle känna lugnet och se klart resterande 2 filmer men då mötte vi grannarna utanför så dom kom över på besök så då käkade vi paj, drack lite kaffe och sedan så lärde Jennie mig att dricka vin hehe.. det var faktiskt skit gott så det vinet måste jag köpa nästa gång.
Så nu har man blivit en kvinna som dricker vin också  

Vi satt och surra om allt möjligt och lite till sedan så gick jag och Jennie och hämtade hit deras hundar så dom också fick vara med.

Efter några glas vin så var man uppe på dansgolvet och buggade med älsklingen till Baseballs och Lasse Stefanz   
Kul hade vi.. det måste göras om.. fast nästa gång blev det bestämt att vi ska vara hos grannarna.

Min goda hallon och blåbärs paj som jag bakade   




Det är ju så det ska vara på en fest.. osminkade, fulla och glada
 
 

Älsklingen min och Jig-saw myser lite med varandra
 

Twix ville också vara med på bild
 
 

Stackars Midna hon blev så svartsjuk på pojkarna... kolla in hennes blick...
 
 

Hmm.. Undra om dom vill busa lite med mig?!?
 

Uppe på soffan trivdes Jig-saw väldigt bra
 

Twix han kan sitta i knät och gosa hur länge som helst
 

ÄKTA KÄRLEK Dom är så sööt tillsammans.=)
 

Jan-e ser lite ledsen ut för han hatar att vara med på kort   
 

Titta.. lite gladare blev han då han fick fylla på sitt glas med mer dricka.. SKÅL   
 

Äntligen någon som vill leka med mig..
 


Igår så var vi till Hissjö en sväng och firade Nickes pappa som fyllde år och åt lite Tacos. 
Hade bara trevligt. Kul att få träffa alla igen för det var ett bra tag sedan jag träffade dom sist.

När vi kom hem så såg vi dom 2  filmerna som vi hade kvar att se.. och jag ska ALDRIG i hela mitt liv se en skräckfilm igen..
Man blir så jävla nojjig.. igår då vi sett klart filmerna så skulle jag ut och rasta hundarna för natten och alla hundar såg ju förmodligen något i skogen och det prasslade och hade sig och dom skällde till och Sandra flög upp i luften och nästan grät haha.. har haft ont i magen hela natten och bara drömt mardrömmar.. ALDRIG MER SKRÄCKFILM!! NEVER!! haha!!
Det tog några timmar innan hjärtat och pulsen hade lagt sig! Och jag som alltid kliver upp och måste gå på toaletten på natten fick gott och väl hålla mig.. inte vågade jag kliva upp där i mörkret alldeles själv heller..   

Aja..
Ska snart bege mig ut på en proemenad med hundarna samt träna dom lite medans solen fortfarande tittar fram.
Sedan så får vi se vad resterande av kvällen har att bjuda på!

Imorgon så är det ridskola igen.. jag är taggad till 1000 men vi får se hur bra det kommer att gå då man fortfarande har jävligt ont.

Blev tvär sugen på lax till middag idag också..  
Alltså seriöst jag skulle kunna leva på lax det är hur gott som helst.

Av Sandra Åhlin - 28 oktober 2011 19:19

 
Idag så har man varit med Bonzo till veterinären och gjort HD/AD rönken, klippt klor, vaccination, gjort en hälsokontroll samt tömt analsäckarna vilket han behöver hjälp med någong gång då och då för han klarar inte alltid av att tömma dom själv på egen hand.

Så nu är han nyservad kan man väl säga  

Han skötte sig jätte bra på kliniken så jag är stolt över honom.

Han blir ju överglad så han är inga problem att hantera så att han ska bli aggresiv eller något utan tvärtom.
Men hellre det än en aggresiv hund!

Och personalen var verkligen jätte gulliga där både mot oss och Bonzo.
Så dit kommer jag garanterat att åka fler gånger.


Patricia fick till några bra plåtar sa hon och sa att dom såg bra ut så långt men det får man ju inte veta säkert föränn om ca: 10 dagar då SKK har läst av dom.. så nu väntar jag med spänning och är jätte nervös!

Angelica och Magnus hängde också med för hon fick tid samma dag som oss med Nico som hon nu har köpt för att göra en kemisk kastrering.

Var tänk att jag och Stina skulle gå ut ikväll.. eller ut och ut ta några öl iallafall men vi sparar oss till någon annan helg för vi kände att vi inte orkade dricka i helgen helt enkelt.

Åkte in till stan och hyrde några filmer istället så nu blir det

Av Sandra Åhlin - 27 oktober 2011 17:25

Har nyss kommit hem efter en sväng inne i stan.
Passade på att köpa med mig en tidning hem som jag snart ska lägga mig och läsa lite i då jag har alldeles för ont för att sitta vid datorn idag.


 

Och gissa om jag blev chockad fast ändå super glad då jag öppnade tidningen i bilen på vägen hem för att tjuvläsa lite i den.
Bilden som jag skickade in på Turid hade blivit publicerad.
Så gulligt!

 

Min karl har klippt sig och färgat håret på Clip shop idag också.. Det blev skit snyggt!
Jag skulle köpa hårfärg idag till mig själv också men jag orkade inte det.. så jag gör det i morgon istället!
Sedan så åkte vi för att inhandla ett par nya skor åt karln då dom han hade gått sönder.
Vidare till Arkens Zoo för att fylla på förrådet med mer hundmat.
Som vanligt Eukanuba till Bonzo och Royal canin Light till Midna.
Emmy ska vi testa köra Royal Canins grandis foder på då hon gärna slänger i sig maten och dessa kulor är mycket mycket större så nu måste hon ju verkligen tugga maten.
Och sedan till Mio möbler för att fixa med hemkörning till soffan som vi har köpt.
Den kommer redan i slutet på november hem till oss dvs den 28:e Wiiiie!
Den kommer att ta upp hela vardagsrummet typ haha.. men nu har man något att gosa ner sig i i vinter och alla som kommer på besök ryms.


 

Av Sandra Åhlin - 27 oktober 2011 13:02

Ja det är morgon för min del iallafall för jag har nyss klivit upp.
Har inte kunnat sova inatt.. har haft sådan hemsk värk i nacken och axeln.

Nu bär det iväg in till stan.

Uppdaterar senare ikväll.


 

Av Sandra Åhlin - 26 oktober 2011 21:19

Har nyss sett klart Bonde söker fru och nu börjar det äntligen att hända någonting i programet  


Har nyss startat en tvättmaskin också då tvätt korgen var lite väl överfull och nu så håller jag på att fylla upp badkaret  sedan så ska jag ta mig ett skönt bad med tända ljus och bara njuta.

  
Hade faktiskt sedan tänkt att sätta igång och städa lite här hemma så att man har rent och mysigt omkring sig i helgen!
Man kan ju inte sitta vid datorn hela tiden.. vilket jag verkligen är expert på   

Av Sandra Åhlin - 26 oktober 2011 16:50

Idag så har man haft besök av Angelica och rottisen Nico som hon har på prov just nu men som hon förmodligen kommer att köpa.
Jag förstår inte riktigt för förut så hatade jag verkligen rottisar men efter att jag har träffat Nico och Turbo så har jag faktiskt börjat tycka om rasen helt plötsligt.
Kan vara för att man bara har stött på fel individer förut.
Vi gick iallafall ut på en lång promenad med hundarna.
Dom skötte sig mycket bra måste jag säga och det tog inte lång tid föränn dom blev avslappnade både två.
Dom har ju aldrig träffats tidigare heller så det var verkligen en utmaning för dom och för oss!
Dom fick dessutom inte hälsa på varandra innan för jag vill få bort att Bonzo alltid ska tro att det är lek så fort vi träffar en annan hund.. han är ju så glad och ska bara fram och leka med alla han ser.
Så nu har jag satt upp tydliga regler åt han att inget bus i koppel och inget bus om inte matte säger till före att det är okej.
Bonzo nobbade mina köttbullar idag för han ville ha Nicos godis haha.. men till slut insåg han väl att det inte var lönt att smöra in sig hos Angelica eftersom att det var Nicos godis så då gick köttbullarna ner.. men han fick provsmaka iallafall  
Det blev lite drag i kopplet idag iallafall men med korrigering i rätt tid och lite tillsägelse ifrån matte så skötte han sig snabbt igen.

Och jag har förbannat ont i hela kroppen idag.. Har sovit på något konstigt sätt inatt tror jag.. så förutom denna hemska träningsvärk så har jag typ sträckt mig på höger sida från axeln och upp till nacken så jag kan inte böja mitt huvud till höger för då gör det skit ont  
Får be min underbara karl om lite massage då han kommer hem från jobbet  
Ska även ta mig ett varmt bad så musklerna får slappna av lite samtidigt som dyngiga jag blir ren och fräsch igen. 

Hundarna hade verkligen saknat sina leksaker för idag då jag plockade fram dom så blev dom överlyckliga.
Det är så kul att se att dom uppskattar sina saker som man köper åt dom och att dom verkligen vill leka med dom.

Nej nu ska jag föra över några bilder till syrran så hon får göra en header åt mig för jag är så kass på sådant  
Dessutom så har jag inte photoshop på denna dator.

Av Sandra Åhlin - 24 oktober 2011 18:57

Jag säger som Emil i Lönneberga.

"Nordesvenske histar är en av de bäste en kan få"
(ska förställa småländska) 
  

Av Sandra Åhlin - 24 oktober 2011 17:37

Igår så körde ridskolan igång igen.
Jag har ju inte ridit någongting sedan jag fick lov att ta bort Pompan och det var i Maj så det är ju några månader!
Hur som helst så fick jag rida Lizzy

 


Åsa som min ridskolelärare heter.. hon är snäll hon.. så här skrev hon till mig på facebook igår:

Du var jätteduktig på ridningen, men jag kommer att fortsätta kräva mer och mer av dig, du har potential att bli en mycket bra ryttare. Och du har en mycket bra sits. Höj ditt självförtroende med att säga: Förbannat vad jag är duktig.

Det tackar jag för Åsa.

Och ja som ni alla vet så har jag ju rätt dåligt självförtroende sedan min skoltid då man blev mobbad var och varannan dag från grundskolan ända till gymnasiet då jag bytte skola och ja det har satt djupa sår i mig så det är någonting som jag verkligen måste försöka att jobba bort nu.
Stärka min självkänsla och mitt självförtroende.

För jag vet ju innerst inne att jag verkligen kan om jag bara vill och ger mig fan på det!
Och eftersom att jag både är envis och målmedveten så går allt.. men jag måste börja tro mer på mig själv helt enkelt!

Men HELVETE vilken träningsvärk jag har i hela kroppen idag och då menar jag verkligen HELA kroppen. 
Men det är bra för då vet man att man lever och att ridningen har gett någonting.

Det var inte min bästa dag på ridskolan igår med tanke på det långa upphållet man har haft med ridningen så man hade väl glömt både det ena och det andra men jag försökte iallafall så gott jag kunde.
Men det kommer jag lovar  

Det är bra att Åsa ska börja köra lite hårdare med mig nu för jag tror att jag behöver det för att lära mig och utvecklas mer inom ridsporten och jag vill verkligen utveckla min ridning för om några år så är det ju dax för mig att börja rida in Turid och då vill jag att allt ska sitta klockrent.

Tror även att jag måste börja inse att när folk berömmer mig så tycker dom verkligen att jag har gjort någonting bra och som sagt så är jag dålig på att ta åt mig då folk berömmer mig och då är vi tillbaka på det här med mitt självförtroende och självkänsla igen!

Igår så tränade vi mycket på skänkelvikning.. att förflytta hästarna åt både höger och vänster samt nedsittning i traven.
Nedsittning i traven är verkligen något som jag suger på så det måste jag öva öva öva mer på för det vill jag verkligen lära mig.
Och som sagt man kan ju inte kunna allt här i världen och vara bra på allt.. vi är bra på olika saker allihopa.. vissa har lättare för dittan och andra för dattan.
Men jag lyckades allt sitta ner i traven i mellan åt och det är jag STOLT över!

Lizzy skötte sig bra.. lite envis som vanligt i mellan åt men med lite tillsägelse och övertalning så gick det bättre.
Men jag gillar verkligen Lizzys personlighet och att hon är lite svårriden för det gör att man utvecklas ännu mer och måste kämpa för att göra rätt och få någonting tillbaka från henne.
Gör jag rätt så gör hon rätt.

Efter ridskolan så åkte jag för att hälsa på Turid.
Lill tjejen min växer så det knakar.. fast måste erkänna att jag först inte tyckte att hon hade växt så himla mycket mer sedan sist jag hälsade på.. men då jag började kolla mer noga så såg jag på hennes huvud att det blivit betydligt större... vilket jag även såg på bilderna som jag tog på henne.
Turid kommer bli ca: 155-158 cm och rätt grov.. perfekt storlek för mig.. med andra ord alldeles lagom. 

Nu ska jag gå laga middag. Laxfile med grönsaker blir det idag.


Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards