Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Underbart med djur =P

Av Sandra Åhlin - 26 oktober 2011 16:50

Idag så har man haft besök av Angelica och rottisen Nico som hon har på prov just nu men som hon förmodligen kommer att köpa.
Jag förstår inte riktigt för förut så hatade jag verkligen rottisar men efter att jag har träffat Nico och Turbo så har jag faktiskt börjat tycka om rasen helt plötsligt.
Kan vara för att man bara har stött på fel individer förut.
Vi gick iallafall ut på en lång promenad med hundarna.
Dom skötte sig mycket bra måste jag säga och det tog inte lång tid föränn dom blev avslappnade både två.
Dom har ju aldrig träffats tidigare heller så det var verkligen en utmaning för dom och för oss!
Dom fick dessutom inte hälsa på varandra innan för jag vill få bort att Bonzo alltid ska tro att det är lek så fort vi träffar en annan hund.. han är ju så glad och ska bara fram och leka med alla han ser.
Så nu har jag satt upp tydliga regler åt han att inget bus i koppel och inget bus om inte matte säger till före att det är okej.
Bonzo nobbade mina köttbullar idag för han ville ha Nicos godis haha.. men till slut insåg han väl att det inte var lönt att smöra in sig hos Angelica eftersom att det var Nicos godis så då gick köttbullarna ner.. men han fick provsmaka iallafall  
Det blev lite drag i kopplet idag iallafall men med korrigering i rätt tid och lite tillsägelse ifrån matte så skötte han sig snabbt igen.

Och jag har förbannat ont i hela kroppen idag.. Har sovit på något konstigt sätt inatt tror jag.. så förutom denna hemska träningsvärk så har jag typ sträckt mig på höger sida från axeln och upp till nacken så jag kan inte böja mitt huvud till höger för då gör det skit ont  
Får be min underbara karl om lite massage då han kommer hem från jobbet  
Ska även ta mig ett varmt bad så musklerna får slappna av lite samtidigt som dyngiga jag blir ren och fräsch igen. 

Hundarna hade verkligen saknat sina leksaker för idag då jag plockade fram dom så blev dom överlyckliga.
Det är så kul att se att dom uppskattar sina saker som man köper åt dom och att dom verkligen vill leka med dom.

Nej nu ska jag föra över några bilder till syrran så hon får göra en header åt mig för jag är så kass på sådant  
Dessutom så har jag inte photoshop på denna dator.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:54


Bilden på Jonna på lucia fotograferingen på VK huset blev faktiskt över förväntan. Den blev super bra med andra ord.    Våran lilla fotomodell.       Här är våran älskade lilla lucia Jonna 17 månader som 2016 önskar alla nära och kära en gl...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:49

        Jag fick världens bästa dotter som är så fin och perfekt på alla sätt och vis. Jag kommer alltid att finnas vid din sida gumman min. Du är det finaste och bästa som har hänt mamma och pappa. Vi älskar dig!    ...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:47


   Vi 2 föralltid  

Av Sandra Åhlin - 15 november 2016 16:26

Lite trist att den första snön har regnat bort.. nu är det inte så mycket kvar och gräsmattorna har börjat synas igen.. dessutom skulle det bli minusgrader också så nu väntas årets första halka också. Blir att införskaffa lite broddar här hemma til...

Av Sandra Åhlin - 12 november 2016 11:16


  Åka pulka med mamma innan lunch vilan var roligt tyckte Jonna. När hon vaknar så blir det mellis sedan så väntar nya äventyr för henne då hon ska få besöka Leos lekland för första gången 👍😊     ...

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards