Alla inlägg under oktober 2011

Av Sandra Åhlin - 21 oktober 2011 13:16

Vad gullig Stina är kolla HÄR hon har skrivit en hel historia om Bonzo  


Inte visste jag att hon blev så förälskad i min hund.. Hihi..

Av Sandra Åhlin - 20 oktober 2011 23:29

Åter till kvällens hundträning då.

Vi började med att gå en promenad så att hundarna fick göra ifrån sig sina behov.
Sedan så gick vi till grusplanen där vi tränade lite ringträning och uppställande.
Stina lekte dommare och kände igenom Bonzo och det gick super bra!
Han travade även fint breve. Lite skutt och hoppande blev det men jag kan inte begära mer av honom just nu.. utan vi nöter på!

Bonzo han har en tendens att vilja sätta sig ner så vi måste träna träna träna på stå 
Sedan så måste jag få upp huvudet mer på honom.. men det kommer.
Övning ger färdighet som man brukar säga.


Jag är då jätte stolt över killen min och han skötte sig verkligen kanon bra!

Man ser att han tycker att det är roligt och att han verkligen vill lära sig.. han är jätte lättlärd fast även lite trög ibland hehe..  


Men han är verkligen en kanon rolig hund att jobba med.. Tror  till och med att Stina blev lite förälskad i honom..hehe!


Sedan så ville Stina låna honom och träna honom lite.. intressant att se.. han gick verkligen jätte bra även med henne.. Roligt att se att man har en sådan arbetsvillig hund ändå.. Många tycker amstaff är en tråkig ras men Bonzo är raka motsatsen för tråkig tycker jag!


Nu ska jag leva upp till mina drömmar och se till att dom blir verklighet.


Nej nu är jag jätte taggad tills jag och Bonzo ska ut och träna lite mer i morgon..
Då ska vi fortsätta nöta lite på ståendet samt även träna lite mer lydnad.


Hade även tänkt att hinna träna Midna lite i morgon också.
Emmy är glad bara hon får vara med så hon ska få sig en liten ensam promenad med matte.. hon ska få spåra sig less i helgen  


Nu ska jag gå duscha och sedan hoppa i sängen! Det är en ny dag med nya tag i morgon!

Av Sandra Åhlin - 20 oktober 2011 22:44


                                     

Av Sandra Åhlin - 20 oktober 2011 19:39

Har nyss kommit hem efter kvällens hundträning.. Har bara hunnit med att plocka bort det värsta här hemma och dammsugit samt slängt ihop en snabb middag!
Ska sätta mig ner på arslet och dricka en kopp kaffe och se lite tv nu.

Hundträningen gick iallafall jätte bra och Bonzo skötte sig bara bra.. över förväntan faktiskt!
Är mycket stolt över killen min!

Sitter och väntar på lite kort som Angelica tog ifrån kvällen.. hade med mig kameran själv också men jag var så inne i träningen så jag hann knappt ta några kort haha.. så jag lägger ut bilder lite senare för er som vill se.

Bjussar på denna bild så länge.. Bonzo leker med grisen hemma hos Angelica då hon var hundvakt.   

 

Av Sandra Åhlin - 20 oktober 2011 14:34

Idag så skiner solen härligt värre.
Ska snart bege oss in till stan för att möta upp Angelica och Stina samt rottisen Turbo.
Det blir promenad och sedan utställningsträning!
Stina ska också ställa ut i November så nu har man 2 hundar att heja på  
Får hoppas att Bonzo sköter sig bara så man slipper skämmas över han *skratt*
Men det är ju bara en inoff och ett perfekt läge att träna på.. det är ju det inoff är till för.. träning träning tränig!
Har faktiskt inte ställt Bonzo sedan utställningen i Vännäs då han var 6 månader då han tydligen var för "hög" och då ALLA amstaff hanar åkte ut den dagen så vet inte riktigt vad dommaren tänkte med där riktigt.
Men SKK blev inte nöjd iallafall för det var flera uppfödare som var missnöjda och skrev till dom.
Men det är bara att ta nya tag!

I helgen så hade vi tänkt åka ut till skogen och lägga lite viltspår för det upskattar mina hundar rejält.
Bonzo har däremot aldrig prövat viltspår bara personspår och personspår var inget för han så det ska bli intressant att se vad han tycker nu om detta spår.

Nu ska jag gå göra iordning lite köttbullar åt Bonzo man som vi ska ha med på dagens träning   
 

Av Sandra Åhlin - 19 oktober 2011 23:49

Det var ett mycket intressant program måste jag säga.. nu vet jag då en av många hästhandlare som finns och som man absolut inte ska köpa en häst ifrån.. stackars människor som verkligen  drömmer om en egen häst och kanske har sparat ihop till en häst länge och sedan blir lurarde men allra helst stackars hästar som måste lida så :(
Blir så arg på oseriösa och oärliga människor så det finns inte.

Nu ska jag se reprisen av bonde söker fru sedan hoppa i sängen och sova.

TV

Av Sandra Åhlin - 19 oktober 2011 19:48

Ska snart sätta mig ner och kolla på sanning och konsekvens som börjar 20.00 på Tv3.
Idag handlar det om hästsport och oseriösa hästhandlare osv så det får jag inte missa.. Ska bli mycket intressant.
Detta ska jag absolut se.


Av Sandra Åhlin - 17 oktober 2011 19:22

Fick tag på veterinären så vi fick tid den 28:e kl: 13.oo på Umans Veterinär i Vännäs för Bonzo.
Har aldrig varit till henne tidigare men hon lät mycket trevlig i telefonen.. och fick tips av Angelica att åka till henne.
Det är en privat klinik som är lite mindre så det blir inte så mycket stress för Bonzo då tänkte jag eftersom att han aldrig har varit till veterinären tidigare.
Eller det har han ju men han var ju så liten då.
Vi ska då rönka höfter och armbågar, klippa klor, kolla halsen, göra en hälsokontroll samt vaccinera.
Får hålla tummar och tår för bra resultat.
Har nyss varit och hämtat hem en utslagen hjälte som tydligen har haft mycket roligt tillsammans med Angelica  
Passade på att åka in och göra våra ärenden i stan samt handla lite innan vi hämtade upp Bonzo och sedan åkte vi och åt med Angelica och satt och surrade en stund mycket trevligt!


På torsdag så blir det ringträning och hundpromenad på Mariehem.


Nu ska jag sätta mig ner och glo på lite tv och känna lugnet ett tag!

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards