Alla inlägg under juni 2011

Av Sandra Åhlin - 30 juni 2011 02:06

Idag så har jag och älsklingen varit på stan i flera timmar och shoppat lite.. tagit en öl, planterat blommor samt rensat lite ogräs.  

Fick även sällskap av några vänner ikväll.

Nu är uteplatsen äntligen mysig att sitta ute på  

Det enda man saknade idag var att svalka av sig i sjön.. men i morgon så ska det ju också bli kanon väder så får se om man kanske hinner med det då istället...

Ska även hinna med att gå en lång promenad med hundarna våra för det behöver dom.. dom har överskotts energi som heter duga nu så dom vill springa av sig lite..

Godnatt! (-_-) .... ZzzzZZZ...

Av Sandra Åhlin - 28 juni 2011 22:32

Idag så fick jag rida finaste Lärka på ridskolan igen <3
Älsklingen han är sjuk så han fick bli min fotograf idag och vila ifrån ridningen!!
Däremot så vill jag inte lägga ut några bilder här som han tog på mig för jag såg helt mongo ut på bilderna.. skyller på fotografen *skratt*
Eftersom att det var avslutning idag så fick jag rida med dom som har ridit typ hur länge som helst och kommit rätt långt i sin ridning.. dom som är sådär jätte duktig  

Det blev lite avancerade övningar och så ibland så man satt som ett stort frågetecken där uppe på hästryggen några gånger men lite hängde man med iallafall och försökte så gott jag kunde gjorde jag så det är väl huvudsaken.. Hehe!
Jag är då bara nöjd.. hade till och med bättre kondis idag än alla andra gånger..
Men ridningen fortsätter ju så dit kommer jag också så småning om.
Man utvecklas och lär sig hela tiden..

Lärka <3

     
Klockrent kort blev taget precis i samma sekund som jag hade suttit av Lärka!
Fråga mig inte vad jag gör på bilden *ASG*



Jag och Lärka i täten.   





Efter ridskolan så åkte vi och gosade och pussades lite med Turid som hon ska heta.

På bilderna Turid med sin mamma.
Se vad snygg hon kommer att bli då hon blir stor.
Pappa hennes är också en riktig 10 poängare.


     


Sedan så åkte jag och älsklingen och syndade på Mc donalds.
Man blir ju hungrig då man har ridit..


Hundarna har varit ute och fått sin kvällsmat för ett tag sedan så nu blir det att inta soffläge resten av kvällen och glo på lite film.

Av Sandra Åhlin - 24 juni 2011 16:24

 
Som sagt glad midsommar allihopa eller nu vad man brukar säga.. inte världens roligaste väder ute men..

Själv har man jobbat sedan kl: 07.45 i morse fram tills nu kl: 16.00 så man är rätt körd.. ska nog lägga mig och vila ögonen en stund.

Sedan bär det av till Nickes familj en sväng och sedan får vi se vad resten av kvällen har att bjuda på!
som sagt tiden går fort då man har roligt och det har man haft på jobbet idag så tiden har bara rusat iväg.. sista timmen så stod jag och bakade världens godaste midsommar tårta
Mästerkocken Sandra.

Av Sandra Åhlin - 23 juni 2011 13:39

                                       

Av Sandra Åhlin - 23 juni 2011 13:18

Trist att det ska vara mulet varje dag.. nu börjar jag faktiskt att längta efter att solen ska titta fram igen.
Det är alldeles svart på himlen och en regnskur är nog på väg.


Tog oss en rejäl sovmorgon idag.. kände att vi behövde det. Har nyss rastat hundarna och gett dom mat och ska snart bege mig till jobbet.
Blir en långpromenad med dom då man slutar ikväll.
ska gå och släppa dom vid ängen också så dom får busa av sig lite.


I morgon är det midsommar.. jobbar till 16.00 sedan så får man se vad som händer efter det.

Blir att fira dagen i Gravmark med jobbet iallafall.

Beställde även min klubbtröja i går så den kommer i början på nästa vecka
Bara att hålla tummarna så den passar nu då jag tog en storlek större än vad jag egentligen har då jag inte visste hur storlekarna är.

Av Sandra Åhlin - 22 juni 2011 13:42

Blev inringd på jobb hela veckan härligt.
Ska ta och göra mig i ordning nu och stoppa något i magen innan man går på jobbet.!


----->


Här jobbar jag.


Städningen får man ta tag i till helgen då man är ledig!

Ska försöka få klart allt då.



...

Av Sandra Åhlin - 21 juni 2011 23:55

 

Av Sandra Åhlin - 21 juni 2011 23:33

Sitter här och försöker fixa till min blogg lite mer och jag måste säga att det verkligen går framåt.   


Ikväll på ridskolan så red jag faktiskt en annan häst än Lizzy för en gångs skull.
Fick en pigg tjej med mycket spring i bena men hon var super rolig att rida och jobba med måste jag säga och verkligen jätte mjuk och fin i munnen.

En riktig dressyr häst.. hon ville hela tiden böja ner huvudet och försöka gå i form.

Efter ridskolan så åkte jag och älsklingen och tittade på ett föl som vi är sugna på att köpa.. men vi får se hur det blir.. fick någa dagars betänketid.. men sugen är vi
Och om jag får bestämma så är svaret: JA!
Jag ska allt se till att övertala karln min *Ler*
Det är ju kul att få se hästen växa upp och man lär ju känna hästen på ett helt annat sätt också om man är med ifrån första början.

Från det ena till det andra...

Känner även att jag måste ta och komma igång med någon annan träning än bara ridningen för min kondis ligger verkligen på minus nu.. jag kände det idag
Blit powerwalk och lite gymträning på gymmet här i Bullmark tror jag.. men beach 2011 skiter jag fullständigt i för denna sommar ska jag bara NJUTA!! men efter sommaren så blir det till att ta tag med hårdandskarna för då börjar allvaret!


Nu ska jag ta och gå ut sista svängen med mina underbara hundar innan john blund kommer!


På återseende!.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards