Alla inlägg under september 2011

Av Sandra Åhlin - 30 september 2011 14:42

Ja som rubriken lyder.. jag har blivit en hurtbulle på senaste tiden.. (=

Men jag ser inget negativt i det..
Om jag inte städar så gör jag något annat..

Har nyss varit ute och gått en promenad med alla 3 hundarna här hemma.. ska snart ut och springa.. sedan blir det en härlig skön dusch på det.. Ska bara varva ner lite med en kopp kaffe först.. sedan blir det en morot, vatten och lite betapet.
Har blivit beroende av betapet igen haha.. men det är ju så kul :)

för er som inte vet vad det är så är det ett ord spel på internet där man tävlar mot varandra.. Gå in HÄR för att regga dig och spela.. det är självklart helt GRATIS!
Men jag varnar er.. det är beroende framkallande som heter duga   

Av Sandra Åhlin - 28 september 2011 21:57

 

Igår så var jag, älsklingen och lilla Midna och mös till det och fikade på Skallets hundcafe efter våran shopping tur på stan.
Det var bara mysigt där måste jag få säga.. Det har dom gjort bra!
Lär nog bli fler svängar dit så småningom.

Av Sandra Åhlin - 28 september 2011 13:28

Jag kunde verkligen inte hålla fingrarna i styr nu då detta fina höst schabrak ifrån Schockemöhle kommit ut i butik.   


    Nu är det hemklickat och väntar att få komma till mig.


Även dessa benlindor är hemklickade --->

Ett par i färgen lime och ett par svarta.
För som ni alla kanske redan vet så är jag ett stort fan utav benlindor  

OBS: Bilderna är lånade då jag inte har några egna bilder ännu.

Av Sandra Åhlin - 27 september 2011 21:09

Oj det är verkligen inte likt mig att inte blogga på flera dagar.. jag ber om ursäkt för det!
Jag har just nu fullt upp.
Helgen har gått åt till att umgås med familjen samt målat om Tv bänken. Håller på att förnya oss här hemma lite och göra lite mysigt och hemtrevligt inför den kommande vintern =)
Var på stan och shoppade idag och fick med mig en rya matta och ett par gardiner hem.. samt lite annat smått och gott.. Dessa är hemklickade och betalda.. så nu väntar man bara på att det ska plinga på dörren hihi..
Man är som barnen på julafton! ;)

Dom kommer att göra sig så snygga brevid våran tv bänk.

 
Visst är dom snygga.. =)

Just nu så sitter jag och kollar efter ett snyggt rumsbord men har inte hittat något som fallit mig i smaken ännu.. svårare gör det att jag nu vill ha ett runt bord för jag är så less på fyrkantiga.. Har hittat ett jätte snyggt på Em eller om det var på Mio till och med men det gick på 4000:- :(
Sängramen har jag redan hittat så den ska inhandlas nästa månad medans den finns kvar.. så bara hålla tummarna att den verkligen finns kvar tills dess.

En ny soffa ska vi också införskaffa men det är ingen brådska med den och vi har lix inte hittat någon som vi vill ha än heller så..

Först och främst så vill jag ha upp fondväggen vid tv:n och Sandra lyckas ju bara hitta dyra tapeter 699:-/rullen och jag behöver typ 3-4 rullar suck... men jag SKA ha den tapten haha!

För övrigt så kan jag meddela att jag fick lov att sluta med Cambridgekuren.. jag blev så less att inte få tugga på något..men det är det att jag hade klarat det hur bra som helst men dessutom så tycker jag att 2000:-/månaden är för dyrt för mat för enbart mig... finns annat att lägga pengarna på.. så jag ska finna en annan utväg.. En kompis till mig kör på Herbalife så jag funderar på att testa det och sedan äta en vanlig middag.
Det funkar för henne så då bör det bita på mig också. =)

Nej nu ska jag fortsätta googla soffbord!
På återseende!

----> Jag lägger ut bilder då allt är klart.

Av Sandra Åhlin - 19 september 2011 13:45

Jag vann till slut mot det där förbaskade envisa kilot som inte ville rasa av mig.. känns skönt. Nu fortsätter den långa resan.
- 7 kg har jag gått ner sedan jag startade med Cambridgekuren men då har jag ju fuskat och ätit tacobuffe en gång och sedan typ 2 kycklingsallader första veckan så jag är bara nöjd med min viktnedgång.
Och jag är stolt över mig själv som har tagit mig så här långt.. nu ska jag baske mig i mål.
Jag har delat upp mina mål på flera gånger för att lättare lyckas..och jag har nu 9 kg kvar tills mitt första mål så jag fortsätter att kämpa på.

    
Det här är favoriten.
Gröt med äpple och kanel.
Tuggmotstånd och man håller sig mätt länge!

Nej nu ska jag invänta att karln i huset kommer hem från jobbet sedan så ska vi åka in till stan och göra lite ärenden och sedan flytta sista busken då vi kommer hem igen. För att sedan gå ut på en promenad.. middag ska vi förstås också äta.. tror det blir kycklingsoppa till middag idag.

I natt har jag sovit som en stock det var så himla skönt att få vakna utvilad för en gångs skull.

Nej nu ska jag gå dammsuga lite.. här dammsugas det varje dag bland annat för att hundarna fäller så mycket hår just nu och sedan så är det höst så det dras in löv hela tiden och jag är en sådan som vill ha snyggt och prydligt omkring mig.

Av Sandra Åhlin - 19 september 2011 13:36

                   

Av Sandra Åhlin - 18 september 2011 23:09

                     

Av Sandra Åhlin - 18 september 2011 23:01

Jag vet inte om det är höstkänslorna som börjar komma eller om man hade överskottsenergi som heter duga men idag så har man fått rätt mycket gjort.
Först städat hela lägenheten och sedan börjat höst städa utomhus och tagit bort utemöbler, slängt bort sommar blommorna samt så har grannarna hjälpt oss att flytta några buskar.
Jag har klippt hela gräsmattan på området och efter det så for jag ut och sprang med Emmy.
Har även sopat rent parkeringen och ingången från alla löv som har ramlat av björkarna.

Tvättat har man också hunnit med.
Överskottsenergin tog aldrig slut så jag gick och la mig i ett varmt bad så nu är jag nybadad och ren och dessutom len som en babyrumpa av all bäbisolja jag smörjt in mig i  

Helgen den har varit lugn och skön som vanligt.
Myst med min familj och djuren & kollat på lite film samt varit till stallet och myst med Turid.

Nu väntar jag på att torktummlaren ska bli klar så man får bädda rent i sängen igen och sedan gå sova.

Ny dag med nya tag i morgon.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards