Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Sandra Åhlin - 13 oktober 2011 14:35

Har nyss kommit in efter en härlig promenad med Midna runt Tålsmark.
Solen sken så skönt på oss fast det blåste lite kalla vindar i mellan åt.

Här ligger skruttan min i sin biabädd och solar samtidigt som hon är trött efter promenaden med matte.

Men nu blir det att återuppta lite miljöträning med henne.
Snacka om att man har en fjaskig hund ibland  
MÅSTE ERKÄNNA ATT HON NOG ÄR LITE FÖR VÄL BORTSKÄMD!
Vi gick förbi en massa presenningar och hon smög som en panter förbi dom nära mig sedan stannade hon till och skulle invänta mig och ha ögon kontakt med mig hela tiden för att kolla så att jag verkligen var med.
Sedan så mötte vi en tjej med en boxer och Midna pallnitade och vägrade gå förbi hunden så jag fick rycka till i kopplet och säga: Kom nu, sluta fjaska dig!.. till slut så kunde vi passera den andra hunden utan problem!
När vi hade passerat den så var det ju något som lät så hon hoppade till och gjorde sig raklång och fortsatte smyga som en panter.. synd jag inte hade med mig kameran så jag kunde filma henne.. ni hade verkligen fått er ett gott skratt  


Men som sagt vi får hoppas att det bara var en engångsgrej för hundar måste ju också få ha sina sämre dagar precis som oss människor.


Får helt enkelt se hur hon uppför sig under nästa promenad.

Av Sandra Åhlin - 13 oktober 2011 12:30

Nu har man äntligen hittat dröm soffan!
Denna fast i svart.
Den är mjuk och skön att sitta i och har världens läckraste hörn  
Jag gillade den ifrån första stund då jag såg den och den kommer passa asbra här hemma.
Fast den är mycket finare i verkligheten så jag bjussar på en bild då vi får hem den vilket tar några veckor då den ska tillverkas hos leverantören först.

Men då hinner man dona på med annat samt måla om lite mer möbler här hemma undertiden.

Blir även en massa mysiga färgglada kuddar till som jag har hittat på Mio som jag vill ha.
Samt en mysig pläd.
För jag måste inreda med lite färger då det blir så mycket annat i svart och vitt  




Jag var sjukt less på att leta efter en tapet att ha som fondvägg vid tv:n i vardagsrummet så igår kväll höll jag på att ge upp men då hittade jag faktiskt denna tapet som jag tror kommer bli läcker och göra sig bra här hemma.


    
Vi testar väl så får vi se.
Dessutom så kostar den bara 329:-/rullen + rabatt så det är acceptabelt.
Tapeten + väggfärg ska inhandlas på måndag då man har tid att bege sig in till stan.

Nu ska jag stoppa något i magen och sedan bege mig ut på en promenad medans solen fortfarande skiner så skönt ute.  

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards