Alla inlägg under februari 2012

Av Sandra Åhlin - 29 februari 2012 00:19




Min och Stinas låt går varm.
Vilken underbar text.
Att man ska ta vara på de som är riktiga vänner och se positivt framåt och strunta i dem som vill sänka och stjäla din energi


Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar
Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma
Glöm dom som vill sänka dig, sudda bort bad minded tjommar
Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma

Suddasuddasuddasudda bort dom
Nertryckare finns alldeles för gott om
Suddasuddasuddasudda bort dom
Som hugger dig i ryggen när du vänder dig om
Vi ser dom redan från start, ögonen säger en helt annan sak
Och det visar sig snart att det rötnaste hjärta har helt annat skal
Vi suddar bort alla tungvrickare
Dom blir mätta på att andra blir hungrigare
Dom vill se oss som en byggsten i deras del av system
Så vi rör oss flummigare
Men gropen som dom gräver kommer dom själva falla i
Men när dom slåss för att skydda sin hierarki
För vad tror dom växer upp när så mycket hat gror?
Tänk i andra banor, jag ber dig!

Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar
Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma
Glöm dom som vill sänka dig, sudda bort bad minded tjommar
Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma

Ställ in ditt sikte på nåt positivt
För något ryggbitande har vi ingen tid
Jo, jag ser dom men jag bara väljer att se förbi
Kan inte låta dom stjäla min energi
Nej, om nån vill hålla ner dig och se dig vissna
Så använd deras hat som en gnista
för vi växer upp med ljuset, kommer ifrån de dunkla
Det är klart dom vill se vår skuta sjunka
Jag ser dom inte på min radar
Så det spelar ingen roll hur många troll som hatar
Jag bara ser aldrig tillbaka
Nej nån guldgrävarvän kommer jag aldrig sakna
Nej en god vän går först
Dom finns vid din sida när sommar blir höst
Skin över dom, låt dom växa
Har inget hat i mitt bröst!

Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar
Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma
Glöm dom som vill sänka dig, sudda bort bad minded tjommar



Av Sandra Åhlin - 28 februari 2012 22:30

Shit här gick det undan. Bilderna på Turid från Fuji direkt låg i brevlådan idag redan. Så idag så är jag en happy Sandra. =)
I morgon så ska jag fixa ett fotoalbum att stoppa bilderna i.
Ska lix till stan på läkarbesök så tänkte passa på att göra lite ärenden innan.
Ska även sätta mig och framkalla en massa kort på hundarna.
Sedan så funderar jag på att skicka efter nå förstoringar eller typ en canavas tavla med ett eget foto som jag kan hänga på väggen    Då det är rätt tomt på väggarna här hemma.


Fast nu har vi funderationer på att flytta igen haha! Visst vi trivs skit bra här lixom men jag vill ju närmare stan.
Satt och kolla på ett hus som dom skulle hyra ut också.. hon skulle skicka nå bilder.
Vi får se hur, vart och när flytten blir av.. tar dagarna som dom kommer.
Får se om det dyker upp något intressant.


Inne på 2:a dagen med renkur idag och det går bara bra. Lite hungrig är man i mellan åt men det får man ju ta.
Vill man bli fin så får man lida pin.
Hade tänkt att jag INTE ska väga mig någonting föränn om 3 veckor ungefär för då blir allt mycket mer spännande och roligt.. fast jag lovar inget jag inte kan hålla haha.. för av ren nyfikenhet så lär jag ställa mig på vågen naken där på morgonkvisten och nypissad någon dag iallafall   


Nu kämpar jag vidare!
Nu ska jag ta och rasta hundarna sedan hoppa i säng.

Av Sandra Åhlin - 27 februari 2012 18:46

Oj var kom all denna energi ifrån? Har hunnit med mycket idag!
Betalat räkningar, Städa, diska, skura golv, varit ute på 2 lång promenader med hundarna osv.
Nu ska jag vika tvätt och rensa nå hyllor och garderober.
Poppar musik för fulla muggar här hemma

Börjar bli trött i både huvudet och kroppen.

Nej nu ska jag bränna fler kalorier medans jag är på G.
Tog bara en liten paus och kollade runt lite på internet lite snabbt.

Av Sandra Åhlin - 27 februari 2012 13:35

Vaknade idag av att solen lös igenom fönstret så det var bara att pallra sig upp och gå ut i det fina vädret.
Vilka vår känslor man får   
Och nu så är det inte länge kvar innan våren är här för att stanna på riktigt.
Och eftersom att tiden går så fort så innebär det att det snart är sommar också. Jag längtar som tusan och ser verkligen framemot sommaren 2012.
Mycket roligt kommer att hända.


Idag så är det 1:a dagen på renkur av nutrilett också.. det blir att köra 3 veckor till att börja med.
Fan vad duktig jag är.
Vågen visar redan - 3,5 kg.
Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till nutrilett innan jag började med det.. men det funkar ju riktigt bra så nu är jag taggad tusen.
Får se hur många eländiga kilon man blir av med under dessa 3 veckor.


Igår så skickade jag in en massa bilder på Turid som ska framkallas så skulle få hem dom i brevlådan om ca 3 arbetsdagar.
Ska på stan nu under veckan och kolla efter ett fint fotoalbum också.. Måste ju lix inhandla nå nya kläder igen då det börjar bli kris efter brallor här hemma  
Jag vet inte hur jag lyckas men det går ju alltid hål i mina.



Nu ska jag gå ut i solen på en långpromenad med hundarna och bara njuta av mitt nya liv.




 

Av Sandra Åhlin - 26 februari 2012 14:25

 
Hade en mycket mysig förmiddag i stallet igår.

Min sessa var jätte busig och hade krut i sig för en gångs skull.
Hon fick stå uppbunden i stallgången för första gången också och hon var jätte duktig trots grisen i boxen.
En mycket stolt matte  
Vi myste på i stallgången och stod och borstade och pysslade länge.
Hade tänkt att gå med henne en sväng efter vägen också men då det är så himla mycket skotrar ute på helgerna och dom kör som nå dårar så spar jag det tills i veckan då det är lite lugnare i stället.


Till veckan så ska vi inviga vårat nya turkosa schabrak och tömkörningsgjorden samt testa att ha träns på oss för andra gången.
Hade även tänkt att ta med henne och smälla lite i både brevlådan och soptunnan.
Bra och nyttigt med miljöträning.
Ska utsätta Turid för allt möjligt jag men dessto bättre för då blir hon tryggare i sig själv.


Möttes dock av en trött häst i hagen som låg och sov i ligghallen då jag kom.
Observerade också att den busen hade varit och nosat på trä grinden som Åsa smörjt med tjära för att hästarna är där och biter på den så hon var alldeles svart om nosen och det gick inte bort haha..


Hoppas verkligen att det blir fint väder med + grader till veckan så jag kan ta och bada/skura upp min smutshög till häst.
Har alltid varit minus grader och då vill jag inte göra det eftersom hon är så liten och lätt kan bli sjuk.


Sedan så bar det av till stall nr 2 och Hardie pojken som jobbade på bra på ridpasset.
Älskade unghästar va ni är goa!  



TURID


                       



HARDIE


           




På kvällen så åkte vi till Stina och Jimmy och spelade lite monopol och hade det trevligt.
Idag så väntar en långpromenad med hundarna samt lite städning och tvättning här hemma.



 

Av Sandra Åhlin - 23 februari 2012 17:27

Det blev en hektiskt natt med ingen som helst sömn.
Älsklingen låg och grina och skrek hela natten för att han hade så himla ont i magen.. klockan 4 i morse så gav vi upp och ringde hans föräldrar så hans pappa kom och hämtade han och körde in han på akuten.
Det visade sig att han hade något i tarmarna någon slags inflamation/virus samt för lite vita blodkroppar som visades på blodprovet.
Inget gick att göra utan han skulle bara hem och vila upp sig!
Tur det inte var något allvarligare iallafall. Nu är det bara att hoppas att han återhämtar sig och blir frisk fort.

Idag så blir det en soffslappar dag av dess like   

Av Sandra Åhlin - 22 februari 2012 20:45

Har nyss varit ute på en härlig kvällspromenad med hundarna.
Tog med mig kameran ut men fick inte till allt för bra bilder denna gång.
Ska försöka fota dom i daxljus i morgon och se om jag kan få några bra bilder på vovvsingana då istället.
Kul med lite utomhus bilder också.

                     

Av Sandra Åhlin - 22 februari 2012 18:13

Då var vi där igen då.. sitter och kollar runt på lite hästprylar
Helt sjukt vad mycket fint det finns nu för tiden. Fast ändå mycket onödigt skit på marknaden också.
Men Turid har allt som hon behöver nu ett bra tag framöver så vi klarar oss men jag kan ändå inte låta bli.
Hon växer så det knakar så det är inte lönt att handla så mycket till henne just nu för hon kommer lix växa ur det lika snabbt igen.
Men jag har iallafall hittat 2 jätte fina schabrak och en grimma till henne som jag vill ha  
Men jag väntar med att lägga beställningen ett tag till.
Måste lix vänta tills dom får in pannbandet som dom skulle beställa hem åt mig så då tar jag allt i samma lass istället.

Saknar min Turinen sessa jätte mycket men får ju snart träffa henne och då blir det en massa myspys och träning för fulla muggar!
Vi har mycket framför oss som väntar nu och massor med träning och skojigheter.  

Nej nu ska en nutrilett drickas och en fruktsallad göras!
På återseende!

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards