Alla inlägg under september 2012

Av Sandra Åhlin - 21 september 2012 00:16

Jag är inte på så bra humör ikväll.

När mina djur inte mår bra så mår jag inge bra själv heller.

Var i stallet nu ikväll och min älskade Turid mår inte bra =(

Det gör ont i själen på mig.

Och jag är orolig.

Får hoppas att man får sig någon sömn inatt.

Och jag hoppas självklart på det bästa.



Annars så har man hunnit rätt mycket idag och tiden har bara rusat iväg.

Har varit på möte på arbetsförmedlingen, varit och hälsat på syrran och anton och busat med mina syskonbarn, hälsat på angelica och björn, varit i stallet, tagit en långpromenad med hundarna i skogen m.m




Nu är det dax för sängen så man orkar ta sig upp i tid i morgon.

Nattinatt

Av Sandra Åhlin - 19 september 2012 22:11

Oj såg nu att det var himla länge sedan jag skrivit något här på min blogg.

Jag ber om ursäkt för det.

Mitt liv är lite kaotiskt just nu så jag har varken haft möjlighet eller tid.


Har även fått reda på att jag har sjukdomen Hidradenitis suppurativa (HS) som jag kommer att få leva med resten av livet.. och det var inget positivt besked för mig som redan har så mycket i mitt liv just nu.

Men men bara att ta emot och svälja beskedet och försöka blicka framåt.

 

Regnet öser ner och det har det gjort sedan jag öppnade ögonen idag.

Solen har tittat fram en liten stund men det var inte långvarigt. 

 

Idag så kom hästarna hem från betet igen för det fanns ingen mat kvar för dom där längre.

Så nu ska jag börja hantera Turid flera gånger i veckan samt köra igång med tömkörningen.

 

Det finns så mycket roligt man kan göra med unghästar samt lära dom.. det gäller bara att ha lite fantasi så löser sig det mesta =)

 

I morgon så blir det att åka på möte på arbetsförmedlingen.

Får hoppas att det går vägen där och att dom har något positivt att komma med den här gången.

 

 

Nej nu ska jag ta och lägga mig och sova för natten fast jag bara har varit vaken i 8h men jag är inge pigg alls.

Feber, ont i huvudet och axlarna bara värker och gör jätte ont pga av knölarna under armhålorna.

Ska ringa hudkliniken i morgon och boka en tid så dom får skära bort dom åt mig.

Less på allt lidande nu.

Jag vill ju må bra men allid är det någonting som är fel på en känns det som.

Nåja livet går vidare.

 

Sov så gott och dröm så sött.

 

 

 

 

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards