Alla inlägg under december 2014

Av Sandra Åhlin - 29 december 2014 18:46

Tillökning i familjen och magen växer visst i raket fart :-P
Älskade lilla skrutt unge.. mamma och pappa längtar så mycket efter dig! <3

Av Sandra Åhlin - 29 december 2014 17:03

Ja som sagt bloggningen är inte på topp för tillfället.


Jag har nu bestämt mig för att min blogg kommer att få sig en vilopaus på obestämd tid.

 

Jag kanske kikar in och skriver nått inlägg i mellan åt men det är tyvärr ingenting jag kan lova.

Eller så blir det som vanligt att jag ångrar mig i sista sekund.. men det tror jag dessvärre inte på denna gång för det kommer att vara rätt mycket ett tag framöver nu. :)



Men jag tänkte iallafall ta och skriva ett sista inlägg här och nu i bloggen innan jag lämnar den för ett tag.


Frågan är bara vart ska jag börja?


Brrr förutom att det är JÄVLIGT kallt ute just nu då..! =(


Men nu är ju den riktiga vintern som jag har längtat efter äntligen här.. ja om man bortser från kylan då förstås och att jag vill ha mer snö.

Snön som nu lyser upp i vinter mörkret och knastrar så fint under fötterna när man går och röken som kommer från pipan här ute på landet.. mysigt värre!


Och snart blir även jag en landet människa igen för snart flyttar jag och min fina nalle ihop och blir sambos.


Hundarna?

Ja dom mår bara bra. Lilla råttan Midna har hunnit fylla 7 år här i slutet på November också.. helt sjukt vad tiden går fort.. det känns som det var igår jag hämtade hem henne. I Mars blir kalven Emmy också 7 år. Det skiljer ett halvår mellan dom.

Fast dom därimot hatar vintern och kylan.. dom vill gärna ha sommar och glassande sol året om om dom fick bestämma.


Hästen Turid?

Ja hon mår gott även hon.

Hon har fått sig några veckors vintervila nu men ska börja köras igång här under Januari igen.

Underlaget har varit sämst här ett tag och alldeles isigt så jag har inte velat riskera att hon skulle gå omkull eller vricka sig eller något annat onödigt.

Nog för att hon har brodd runtom men vagnen vi kör väger ju en hel del också lika så lokselen och riskera att gå omkull med det ekipaget ville jag inte utsätta varken henne eller mig för nu när vi har kommit så här långt.

 

Dessutom så har hon aldrig fått sig en ordentlig vila tidigare.

Inte ens i somras fick hon det för då höll vi igång hela sommaren så hon förtjänar faktiskt att bara få vara lite också ett tag.

Hon springer och busar för fullt i hagen iallafall och rör på sig med bakut sparkar och buffas och har sig med polare så hon går det absolut ingen nöd på.

Det är så kul att se att djuren mår gott för då värmer det i matte hjärtat.


Om planerna går som planerat så ska Turid betäckas här under 2015 om hingsten jag vill betäcka henne med går igenom annars får vi börja spana och hitta någon annan fin hingst och vi ska även göra KBI:et i sommar/höst.


Även julen är över för iår.

Den firades i Gräsmyr tillsammans med familjen och syskonbarnen och det var så kul att se att dom blev så glada och nöjda över alla julklapparna dom fick. :)


Och nu kan jag faktiskt inte hålla mig längre.


För även jag och nalle fick faktiskt världens bästa och finaste julklapp i år och även födelsedags present för den delen också då vi snart fyller år båda två.. (han i Januari och jag i Februari).

I sommar så blir vi 3 för då kommer vårat älskade kärleksbarn till världen. <3

Då blir vi mamma och pappa.

OM ALLT GÅR SOM DET SKA VILL SÄGA OCH INGENTING HÄNDER PÅ RESANS GÅNG!


Det är många som har frågat mig redan om jag är gravid då jag har börjat att få lite mage då jag snart har gått halva tiden men jag har bara sagt näe det är jag inte och hoppats på att dom trott mig.. och nu när jag bara odlar större och större mage så kan jag ju inte förneka det längre. ;)

Det är bara närmaste familjen som vetat hur det legat till fram tills nu.


Det är faktiskt också en vettig anledning till att Turid har fått vila lite under några veckors tid.

För jag har haft stora blödningar här i några veckor under början av graviditeten och åkt in och ut på gynakuten och levt mellan hopp och förtvivlan varje dag samt blivit sjukskriven och ordinerad vila och sängläge mest utan tunga lyft och dyligt.

Fick även blödningsstillande tabletter som jag skulle ta 3 gånger om dagen som skulle stoppa blödningarna och dom funkade för nu har det faktiskt varit lugnt i några dagar och jag hoppas att det fortsätter så.

 

Det är dock ingen som vet vad blödningarna berodde på till 100% ännu men flera VUL är gjorda och varje VUL så har vi fått se en levande bebis som växer och följer sin kurva och med ett fint litet tickande hjärta.

Idag på återbesöket fick man se att han eller hon höll på att leka med händerna och typ vinka och digga med ena benet.

Känslan går inte ens att beskriva med ord när man får se sin älskade mini på skärmen som man snart om några månader får hålla i sin famn.

VI ÄR SÅ LYCKLIGA <3

Nu hoppas jag att det fortsätter att gå bra och framåt bara så att ingenting händer nu när vi har kommit så här pass långt och snart passerat halva graviditeten.

Snart väntar RUL (rutinultraljudet) och då får vi se våran älskade mini igen.
Så om allt fortsätter att gå bra nu så kanske ni ser mig nalle och lilla mini i sommar =)


Om vi inte hörs på tag så får jag önska alla mina läsare ett gott nyt!

Av Sandra Åhlin - 14 december 2014 12:47

Nyss ätit lunch.
Dax att börja göra sig iordning för att sedan bege sig mot Hippologum och årets stora julshow 2014 :-)
Önskar er alla en glad och trevlig 3e advent.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards