Alla inlägg under september 2014

Av Sandra Åhlin - 26 september 2014 11:09

Sitter och dricker en kopp kaffe och betalar bort räkningarna och sedan så bär det iväg på jobbmöte inne i stan.


Sedan göra lite ärenden på stan innan nalle plockar upp mig efter jobbet sitt och ikväll så blir det en bak kväll hade jag tänkt.  


Imorgon så blir det att åka till mamma en sväng och fira hennes födelsedag!

Även Inger har fyllt år här i veckan så ska hinna förbi henne en sväng här i eftermiddag också och lämna av nå presenter till hon. 


Den här veckan har bara sprungit iväg.

Har inte ens hunnit hälften av vad jag hade inplanerat känns det som.


Jobb, stallet, hundträning, höststädning m.m har jag iallafall hunnit med och det är ju det viktigaste.  


Nej se till så man blir klar nu och sedan pallra sig in mot stan.

På återseende

Av Sandra Åhlin - 19 september 2014 15:32

Mysig eftermiddag och vi njuter verkligen ;-)

Av Sandra Åhlin - 18 september 2014 21:04

Nu har man äntligen fått ett jobb.

Första dagen på nya jobbet var idag och det gick hur bra som helst och jag trivs redan hur bra som helst där. :-)

Det har förstås tagit sin lilla tid men som sagt den som söker den finner.
Man ska aldrig ge upp.


Det var bra och skönt att man fick komma sig ut på lite praktik här några månader mitt i mellan allt också.
För jag höll verkligen på att bli galen av att bara sitta hemma.
Jag är inte längre en sådan person helt enkelt utan jag vill hela tiden ha någonting att göra.

Nu får man även in ännu bättre rutiner i vardagen än vad man redan skaffat sig samtidigt som man även får tjäna ihop sina egna pengar och slippa oroa sig för ekonomin varje månad.

Det känns underbart bra och som jag alltid säger allt brukar ordna sig och lösa sig till slut.
Iallafall för min del. :-)

Pluggandet la jag på hyllan för ett tag framöver då dom är så seg och typ vägrar att starta någon utbildning i det jag vill plugga någongång.
Självklart så vill jag fortfarande gå utbildningen när dom kör igång den så därför hoppas jag att det går att få ihop på något vänster så man kan göra båda delar samtidigt.

Efter jobbet så blev det självklart raka vägen till stallet till mitt älskade pälshjärta.
Ett bra och lyckat ridpass idag :-)
Matte och häst var mer än nöjda båda två.

Nu är jag mer än trött och slut och kommer sova gott inatt då man var uppe redan före kl 05.00 i morse så jag får skriva av mig lite mer i morgon istället.
Måste ge kisse Tyson sin kvälls medicin nu.
Det blev att åka in med han till veterinären igår då han blivit ormbiten :-(
Det var inte alls någon vacker syn då hans ena framben var mer än det dubbla så stort och han skrek i panik och av smärta.
Men vad gör man inte för djuren.
Djuren är ju det bästa man har och man gör ju allt för dom.
Dessutom så tycker jag att katter ska få vara katter och dom mår bäst av att vara utomhus och ska inte hållas inomhus.
Jag tycker det är ren idioti och djurplågeri att stänga inne en katt.
Tyson älskar att få vara ute och springa fritt och busa och må gott och jaga och är ute hela dagarna och kommer bara hem för att äta, sova och mysa och sedan vill han ut igen.
Ja förutom under dessa omständigheter just nu då då han är sjuk och verkligen måste hållas inne i några dagar.
Men utekatter mår som sagt bäst och det sägs även att dom lever längre och den teorin tror jag faktiskt på.

Det är även lite kul att Mickes familj tydligen har ägt västerbottens äldsta katt :-)
Jag fick se utklippet från vk som dom sparat här om veckan.
Världen är liten ibland :-P

Godnatt och sov så gott

Av Sandra Åhlin - 10 september 2014 15:21

Fjärilar i magen ;-)  
Du är MIN.

Love you min älskade nalle.

Puss  

Av Sandra Åhlin - 5 september 2014 00:13

Turid har fått trivselfläckar. 


 

Inte så snyggt direkt kanske.. Men ett tecken på att hon mår gott och får i sig bra mat. 


Det är ju huvudsaken det.  

Av Sandra Åhlin - 2 september 2014 19:12


             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Sandra Åhlin - 2 september 2014 12:54

Nu är den över för denna gång.


Jag är så stolt över min duktiga och vackra tjej.

Hon skötte sig underbart bra hela dagen!


Det vara första gången vi gjorde någonting sånt här och jag är mer än nöjd.


Godkänt körprov och 37 poäng på premieringen.


Vi kunde ju lika gärna ha blivit sist av 3 åringarna i ringen men vi lyckades knipa en 2:a plats där och det var roligt för oss.  


Men nästa år så blir konkurensen ännu hårdare för då har hästarna hunnit växa på sig ännu mer och musklat sig mer.


Jag var bara så jävla nervös och skakis innan körprovet så jag glömde totalt bort en del saker men det gick ju bra ändå som tur var.  

 

Lennart visste ju att vi var nybörjare och aldrig hade gjort det här tidigare och dessutom så låter han alltid så vrång fast han inte är det men han är ju bara så som person helt enkelt.

 

Men det kändes verkligen att vi hade tränat 2 pass om dagen hela veckan för både jag och Turid var alldeles trött och slut på provet.

 

Men vi var ju tvungna att träna så mycket så att vi skulle hinna bli klar och redo för provet.

 

Hade gärna velat få henne att skritta på lite fortare på körprovet men hur mycket jag än smackade och försökte få henne att gå på så gick det bara inte.

Men jag är nöjd ändå för jag vet ju också själv att vi båda kan bättre men att vi bara var trötta.

 

Sedan så kan ju dom där tömmarna gå hänga sig någon stans.. haha..  

Jag var så nervös så jag glömde till och med bort att hantera dom på rätt sätt och lägga dom på ryggen och blablabla..helt black out fick jag.

 

Jag skulle springa och pissa innan körprovet startade också efter att jag mött upp Micke och hade varit på toa typ en timme före det också och ändå kom jag inte ihåg vart toaletterna låg för att jag var så nervös så jag var tvungen att fråga Lena-Stina vart dom var haha..

 

Sen kan jag ju säga som så att allt kanske ser så enkelt ut när man bara sitter och tittar på men tro det eller ej så är det inte så enkelt som det ser ut och det har jag fått erfara nu.

Förra året då jag var och kollade på premieringen så såg allt så himla lätt som en plätt ut men där fick jag så jag teg kan jag säga.

Och hur många gånger man än gör det här så tror jag alltid att man är lika nervös varje gång och dessutom så är det ju 10000 saker att tänka på och komma ihåg samtidigt som man ska övervinna sin nervositet också.
Men vi är rikare på erfarenhet nu och nästa år så gör vi det ännu bättre.  

Fast nästa år så blir det med vagn bakom henne istället som 4-åring.


Även Nicke gjorde ett super bra jobb med att visa henne för att bara ha tränat en gång.

Det var ju tänkt att jag skulle visa henne själv men jag var för trött och mör i kroppen och hade inte alls kunnat springa lika fort som han för att få ut stegen på henne tillräckligt i traven så jag överlömnade henne till han.

Sedan så är dommaren som dömde så bra också för även hon vet ju att det var första gången för oss att visa hästen och ser hon att hästen man visar har mer att ge så ber hon en alltid att gå eller springa en extra gång.

Vissa kan ju få springa 4 gånger extra ibland.  


Nej det var en mycket trevlig dag med underbara människor och hästar.

Och ett stort grattis till Mattis och nordsvensken Mana som fick hela 42 poäng på exteriörvisningen.  



Nu förtjänar vi några dagars vila och ladda batterierna lite för en lång och härlig tur i skogen senare i veckan.

 

OCH URSÄKTA ELIN ATT JAG VAR SÅ OSOCIAL OCH TYSTLÅTEN NÄR DU KOM FRAM OCH GRATULERADE FÖR ETT BRA JOBB MED TURID MEN JAG VAR SÅ HIMLA FOKUSERAD OCH INNE PÅ HENNE HELA DAGEN! TUR ATT DU VET SJÄLV AV EGEN ERFARENHET HUR DET ÄR SÅNNA HÄR DAGAR.  


 

 

Såhär trött var lill tjejen min efter premieringen.

Hon orkade knappt hålla ögonen öppna.



FLER BILDER KOMMER....

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards