Alla inlägg under november 2012

Av Sandra Åhlin - 30 november 2012 22:01

 


Idag så blev det en kort praktik dag men jag klagar inte.

Det är ju fredag och då är det skönt att få gå hem tidigt.
Det blev att börja bygga hage/ridbana Åsa har inte bestämt sig riktigt än.   

Samt ge kossorna vatten och mat.

Innan jag åkte hem så tog jag in Turid så att hon fick äta sitt kraft foder och jag pysslade på med henne i boxen och borstade och myste och innan hon fick gå ut i hagen till sin flock igen så tog hon och jag oss en liten härlig promenad.


 


Gick sedan till Stina där vi fikade och sedan så följde hon med oss hem.
Beställde hem lite go kina mat som Jimmy levererade efter jobbet från Great Eastern.


Nu sitter jag bara och glor på internet och väntar på x-factor finalen så att man får se vem som åker ut och sedan så ska jag nog gå sova för jag blev tvär trött.

Av Sandra Åhlin - 30 november 2012 21:54

Grattis till min lilla vovve Midna som fyller 5 år idag. Hurra, hurra, hurra!


   

Av Sandra Åhlin - 28 november 2012 17:14

Halloj i stugan!


Här var det ett tag sedan man skrev något sist.. det är helt sjukt vad dålig man är på att uppdatera :( 

STORT fy skäms på mig!


På lördag så är det redan den 1 December.. men vart är all snö kan man ju undra?!?

Nu har det iallafall börjat att frysa på så vi får väll hoppas att snön är nära också.


Idag har jag haft praktik och varit ute hela dagen i friskaluften.

Gett kosor och hästar vatten, lagat hage m.m


Är trött, frusen och slut i kroppen nu så man lär sova som en stock i natt. 


Tog in Turid kring kl: 11:45 idag och gav henne mat och lite hö att tuggga på sedan fick hon stå inne tills hovslagaren kom runt 13.oo


Turid är fortfarande lite för mager men det tar sig bra med krafft grooven och man ser redan resultat.

Hon har skjutit iväg rejält i höjd gumman min så hennes kropp har därför inte riktigt hunnit med.. hon var rund och go på betet i somras av allt gott gräs men sedan så sköt hon rejält igen efter betet då jag tog hem henne igen.. men nu har hon stannat till lite i växten och jag hoppas att hon får stanna där hon är nu ett litet tag så hon hinner med.

Hon får hösilage morgon, lunch och kväll men tyvärr räcker inte proteinet till i det hon får därför kör vi krafft groov nu utöver hösilaget. Och än så länge så funkar det bra.


Hovis har varit till stallet och verkat Turid idag var ju 8 veckor sedan sist vilket vi kom fram till är ett bra intervaller för att verka henne och hålla hennes hovar fina.

Hon skötte sig bra men bråkade i mellan åt.

Men det går framåt hela tiden och jag är nöjd över henne.

Vad kan man lixom begära av en unghäst på 1,5 år?!?  


Jag och Turid skyndar långsamt.  


Idag då jag skulle svampa av benen från all lera och torka rent dom så lyfte hon dom till och med självmant åt mig.

Så jag har allt en hjältedam till häst ändå.  Hehe


Men det som är jobbigt är att hon ibland försöker lägga sig ner då man ska ta framhovarna och ibland stegrar hon sig samt kickar med bakbenen.

Men det är ju sådant vi över på hela tiden och sådant som växer bort eftetersom med tiden.


Prövade nya tränset på henne igår också och hon blev jätte tjusig i det.

Så det ska vi inviga på fredag hade jag tänkt.


Nu blev det mycket hästsnack här.. men det är som vanligt när det gäller mig hehe.. Dax att rasta hundarna, gå på ICA och sedan börja med någon middag.


På återseende.


Av Sandra Åhlin - 4 november 2012 17:13

Idag så har man varit på barnkalas för mosters gullunge Amina fyller 9 år i morgon.

Fick även äntligen träffa lilla söta Liam som nu är 1 månad gammal.. han är verkligen så söt.

Är nu stolt moster till 3 gullungar.  


Sitter nu och kollar på världscupshoppningen på 1:an.


Vad ska man hitta på ikväll då tro? Tror att jag tar med mig hundarna ut på en lång kvällspromenad så att man får lite friskluft i sig.


I morgon så ska jag lösa gymkort och börja träna.

Variera gymmet med promenader.

Men det blir mycket konditionsträning först så att man får upp flåset lite annars lär man ju bli utskrattad där på gymmet haha!

Tycker egentligen inte om att träna bland en massa folk då jag hela tiden känner mig så uttittad (enligt mig) men vafan jag måste skärpa mig.. det blir väll en vana till slut.

Man måste ju börja någonstans.

Av Sandra Åhlin - 3 november 2012 16:52

Äntligen så funkar internet som det ska igen.. så nu kan man äntligen börja uppdatera bloggen och få skriva av sig lite igen.

Bara den här bärbara datorn som skulle ha fått sig en omgång igen.


Är ju som sagt arbetslös för tillfället och vissa dagar händer det inget speciellt.

Gör pratik i stallet på dagarna.. skönt att få komma ut och härligt att få umgås med korna och hästarna samt min egen häst mycket.


Hon har börjat få komma in några timmar i box ibland bara för att vänja sig.

Hon har ju som sagt aldrig stått på box så det var dax att börja vänja henne vid det.

Första gången så var hon orolig och gick runt runt och skrek hela tiden och undrade vad tusan det var bra för.. men nu går det bara bättre och bättre för varje gång och nu börjar hon till och med tycka att det är skönt att få komma in lite.


Eftersom att hon växer så mycket nu och inte får i sig tillräckligt med protein så åkte jag på granngården och köpte lucern pellets men det åt hon inte.. så jag ska åka och köpa krafft groov åt henne och testa om hon äter det istället som det också är mycket protein i.

Hon ser hemsk ut så jag hoppas att det ger resultat.


Hovträningen går inge vidare men vi kämpar på.. bak börjar gå bättre och bättre men fram så lägger hon sig ner hela tiden och vill inte alls vara med. 

Tror matte måste börja ta fram sitt jävlar anama nu som hon har gömt någonstans.


Ska gå på affären en sväng.

Får uppdatera mer sen.


Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards