Alla inlägg under augusti 2013

Av Sandra Åhlin - 31 augusti 2013 13:04

Sommaren är över och vi går mot höst och även snart vinter.

Nu har man nog tid att skriva några inlägg här igen.

Det har ju som sagt varit rätt dött här på bloggen under sommaren då man har haft häcken full med annat.


I Torsdags så öppnade äntligen Hööks här i Umeå och det var totalt kaos vid öppningstid 10.00


Såhär såg det ut:


 


Kön var hur lång som helst och folket var som galna.


Jag är glad att jag kom dit några timmar senare.  


Bara synd att alla träns i x-full var slut då men dom får ju hem mer.

Det blev lite annat smått och gott och välbehövligt istället.


Ska snart gå ut och tvätta upp Turids vintertäcke som jag köpte av Angelica.

Det blir högtryckstvätten, en skrubb borste och lite såpa så ska det nog gå vägen och bli lite renare.

Det ska sedan impregneras och hängas undan så är det klart att användas när vintern är här.

Men ska köpa ett till på Hööks så hon har 2 att varva med för dom brukar inte hinna torka mellan varven under natten när det är som mest busväder ute och då är det skönt att ha ett torrt att slänga på henne på morgonen när hon ska ut igen.


Annars så går det framåt med Turid.

Hon växer så det knakar och kommer bli en stor och grov tjej när hon är klar.


Nu har hon och Greven även fått sällskap av Erikas fina hopphästar så nu är dom 4 stycken som busar på för fullt i hagen.


Nu letar vi efter en loksele för fullt. Har prövat ut en på henne så jag har måtten och allt men man ska ju hitta en lämplig och fin också vilket dessvärre är lite svårare. Men snart så!


Imorgon så blir det att åka på Hippo en sväng och kolla på premieringen när min och Turids hovslagare ska visa sin Hingst. 

Och senare på eftermiddagen så kommer Jimmy, Stina och deras lilla son Isak hit till Vännfors och då ska vi grilla lite gott och umgås.


Nu ska jag ut och smörja upp Turids nya lädergrimma jag köpte till henne och tvätta täcket samt rasta lilla valpen Vira som ligger här så sött brevid mig.


Men vi hörs snart igen.

På återseende!


Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards