Alla inlägg under januari 2013

Av Sandra Åhlin - 29 januari 2013 17:39

Nu var det länge sedan jag skrev något här igen.
Och jag har inget att skylla på denna gång förutom att jag inte har orkat blogga, haft lust att blogga eller haft tid att blogga.


Idag så har det varit en bra dag iallafall.

Ska på arbetsintervju i morgon =)

Så nu hålller jag tummarna att man får detta jobb så man slipper gå hemma och släpa fötterna längre.


Är så STOLT över min älskade unghäst idag också.

Hon var så otroligt duktig idag.

Vi gick på en längre promenad åt båda hållen idag och hon lyssnade mycket bra på min röst och på mitt kroppsspråk.

Hon var på tårna men varvade faktiskt ner fort idag.. Vi smällde i brevlådor och soptunnor som vi såg efter vägen och ingen reaktion där heller.   

Testade även på lite longering/voltträning för första gången idag.

Avslutade sedan med lite klickerträning inne i stallet.

Nu är pollen min trött och ska få smälta detta i någon dag innan vi kör på igen.


Vi hade båda en bra dag idag helt enkelt. 



Promenad



 


 


 




Lite träning med den farliga bollen =)


 
 

 



 



Vårat första lilla försök till voltträning/longering =)


 



Ska hoppa in i duschen nu och sedan få någon middag i magen.

Sedan så blir det att ringa och boka in mig och Turid på tömkörnings/inkörnings kursen i April. Får hoppas att det finns plats kvar bara.


Nu så har hon lagt på sig över ryggen också precis som jag ville och hennes kraft foder är slut så i morgon så ska jag åka på Granngården och köpa någon annan mat åt henne bara för att hon ska få något då hon kommer in på kvällen samt lite B vitamin.

Funderar iallafall på havrefri musli men vi får se vad det blir.


Nåja jag dyker upp och skriver mer här sedan.


  

Av Sandra Åhlin - 25 januari 2013 19:00




http://www.youtube.com/watch?v=N3Gth6AlHn4&feature=youtu.be

Av Sandra Åhlin - 24 januari 2013 18:02

Den hemska dagen kom!


Vila i frid älskade hjärtat <3


Du är och kommer alltid att vara älskad och finnas i våra hjärtan. 

Nu har du det bra och slipper allt lidande.


Vi älskar dig för alltid. 


Det är tomt utan dig men vi ska försöka leva vidare och kämpa på men du kommer alltid att finnas i våra tankar och i våra hjärtan.


Älskade älskade vän.


Natten till den 24/1-2013 somnade du in.




Vi glömmer dig aldrig.. Du kommer ALLTID att finnas med oss.

Ikväll ska vi tända ett ljus för dig.

Av Sandra Åhlin - 17 januari 2013 17:58

 



 

Av Sandra Åhlin - 16 januari 2013 21:42

Brr har varit ute mest hela dagen och är nu mycket frusen.

Blir snart att göra kväll och gå sova.

I morgon så väntar en STOR utmaning för mig nämligen att kliva upp i tid. 

Önska mig lycka till för det kan behövas HAHA! 


Iallafall så åkte vi ut till stallet kring 3 tiden och var där i ca: 2 timmar.

Tog på Turid benreflexerna och reflexbröstan då det hade börjat skymma ute så vi syndes samt longergjorden och tog oss en promenad.

Först gick vi åt ena hållet och det gick bara bra.. lite tittigare än hon brukar vara men det stod ju mycket nytt efter vägen som hon inte hade sett förut.

Vi vände och gick åt andra hållet och då blev det genast mycket värre med diverse danser och stegringar av en busig unghäst med massor av överskottsenergi.

Gick åt det hållet tills hon lugnat sig lite och började slappna av mer sedan så vände vi hemåt igen.

Smällde i lite brevlådor och så.

Var rätt så uppstressad så hon fick stå inne ett tag medans jag mockade Grevens box och sedan så fick hon gå ut i hagen till honom igen. 

Mockade hennes box och ställde iordning till kvällen.


Hon uppskattade leksaken som Angelica gjorde åt henne.   

Hon puffade på den och hade roligt.


Sedan bar det av hemåt för att gå en sväng med hundarna samt ge dom kvällsmat och sedan så åkte man till Angelica och kollade på när hon red Nonne.

Dom var bara duktiga.

Drack en kopp kaffe och satt och surra en stund och sedan så for klockan iväg så fort så då var det dax att bege sig hemåt.


Nej nu är jag trött.

Nattinatt.

Av Sandra Åhlin - 16 januari 2013 13:07

 


Gick och la mig kring 5 i morse och ställde väckaren på 10.oo så totalt kanske 4 timmars sömn har man fått sig.

Tog sin lilla tid att somna men till slut så gick det faktiskt.

Här ska det vändas på dygnet nu.

Det känns i kroppen och huvudet men det är bra för då lägger man sig i tid i kväll och kliver upp i tid i morgon bitti.


Angelica kom förbi på kaffe och nu är hon och gör sina naglar så jag sitter här och väntar på henne.

Sedan så blir det att åka hem till henne och släppa ut hennes hundar en sväng samt göra en leksak till Turid som hon ska få ha i boxen sin.


Tänkte göra som Angelica har gjort till sina hästar.

Ta en vanlig petflaska och göra hål i och stoppa in lite mat/godis och hänga upp den i ett snöre och sedan när dom puttar på den så trillar det ut. 

Det kommer säkert Turid tycka är roligt att få roa sig med en stund. 


Sedan när vi har gjort det så bär det iväg till stallet.


Ska in till stan och lämna igen täcket på Pegasus också som Turid inte kunde ha samt en sväng förbi rusta och köpa en pilates boll.  

Se vad hon tycker om det.


Det finns en boll på naturhästen för 395:- + frakt.

Men varför betala så mycket då det finns på rusta för 99:- till 179:- beroende på vilken storlek man vill ha.

Dessutom så har jag kollat upp det och dom pyser också ut luften om dom går sönder och smäller inte. 

Är många som köper dom till sina hästar faktiskt så jag tänkte pröva.


 

Av Sandra Åhlin - 16 januari 2013 03:23


Här sitter jag i soffan framför min laptop klockan 03.26 för att vara exakt.

Är klarvaken och kan inte alls sova.

Har vänt dygnet upp och ner totalt :(

Tänkte jag skulle gå och lägga mig och försöka blunda en stund nu och sedan chock väcka mig själv om någon timme.


Det är tur att Angelica kommer förbi om några timmar på en kopp kaffe innan hon ska åka och göra sina naglar och sedan när hon har gjort det så ska hon följa med mig till stallet. =)

Kul med lite sällskap ibland.


Det blir att ta på Turid diverse utrustning och ta oss en promenad. 


Sedan så blir det även en lång promenad med hundarna senare också om dom inte får följa med samtidigt när vi går.. får se hur man gör!


Nu ska jag göra en mapp till bilderna som jag har sparat på datorn på lite snygga frisyrer då jag har funderationer på att klippa av mig allt hår och bli korthårig. 

Tänkte dra till frissan nästa månad och klippa mig och färga håret.. måste ju vara snygg när man ska ut på äpplet med morsan.    


Såhär bra har jag aldrig mått mitt i en av mina svackor! Lycklig tjej!:)

 

 


Av Sandra Åhlin - 16 januari 2013 03:11

 



 


Min finaste  


 


Sluta inte att klia mig matte det var så skönt  


 


Puss puss 

 

 

 

Gott med salt.

 

 

 

Jag är snygg i profil säger min matte.

 

 

Vad surrar ni om utanför min box?!?
Har jag missat något?!?
Ni vet väll att jag är nyfiken i en strut.  

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards