Direktlänk till inlägg 6 september 2016

Dagisplats!

Av Sandra Åhlin - 6 september 2016 13:14

  
Min lilla bebis är ingen bebis längre! 2 veckors inskolning på hennes nya dagis är över och igår så var det första riktiga dagen för henne där.
Det hade gått jätte bra för henne och jag var ju tvungen att ringa dit mitt på dagen för att höra hur det gick. Jag kan erkänna att jag grät en skvätt igår morse när hon och Micke åkte iväg i bilen.. Jag visste inte att det skulle vara såhär jobbigt att börja på dagis :( Tror inskolningen varit mer till nytta för mig än för Jonna   
Får hoppas att det känns lättare nu eftersom dagarna går. Hon trivs ju som fisken i vattnet på dagis och det gör det mycket lättare. Men att vara hemma varje dag i över 1 års tid med henne till att helt plötsligt någon annan ska ta över och vara med henne på dagarna det känns kan jag lova.. Tur att vi kan mysa, busa och gosa massor efter dagis när hon kommer hem och sedan så går hon inte heldagar än då hon är lite för liten för det ännu och måste få komma in i allt lite först så får ju ändå 1-2 dagar med henne i veckan ett tag till ändå. Det är mycket nytt för henne och många nya intryck så hon kommer vara trött ett tag nu innan hon vant sig sådärför får hon gå Måndag-Onsdag till en början. Nu går hon även för fullt själv utan stöd och man blir så glad och lycklig i tjälen. Jag har världens underbaraste dotter.   
Själv blir man hemma och sjukskriven i 1 månad nu innan man äntligen får börja komma ut och arbeta igen. Så ja vad säger man livet flyter på åt rätt håll nu. Har haft det kämpigt och tufft med mig själv i över 1 års tid med min kropp som spökat med diverse symtom men äntligen börjar man bli människa igen och må lite bättre så det blir nog bra det här till slut. Nu ut på en långpromenad med vovven så hon får lite egentid.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:54


Bilden på Jonna på lucia fotograferingen på VK huset blev faktiskt över förväntan. Den blev super bra med andra ord.    Våran lilla fotomodell.       Här är våran älskade lilla lucia Jonna 17 månader som 2016 önskar alla nära och kära en gl...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:49

        Jag fick världens bästa dotter som är så fin och perfekt på alla sätt och vis. Jag kommer alltid att finnas vid din sida gumman min. Du är det finaste och bästa som har hänt mamma och pappa. Vi älskar dig!    ...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:47


   Vi 2 föralltid  

Av Sandra Åhlin - 15 november 2016 16:26

Lite trist att den första snön har regnat bort.. nu är det inte så mycket kvar och gräsmattorna har börjat synas igen.. dessutom skulle det bli minusgrader också så nu väntas årets första halka också. Blir att införskaffa lite broddar här hemma til...

Av Sandra Åhlin - 12 november 2016 11:16


  Åka pulka med mamma innan lunch vilan var roligt tyckte Jonna. När hon vaknar så blir det mellis sedan så väntar nya äventyr för henne då hon ska få besöka Leos lekland för första gången 👍😊     ...

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards