Alla inlägg under juli 2012

Av Sandra Åhlin - 25 juli 2012 13:15

 


Nu är det dax igen.

I morgon så drar vi till Stockholm för att sova på hotell en natt för att sedan kliva på båten och åka på kryssning över helgen. Stockholm-Helsingfors.

Sedan så blir det en natt på hotell igen då båten har anlänt tillbaka på söndag förmiddag.

På vägen hem på måndag så blir det Ikea och Hööks shopping.


Hundvakt är fixat sedan länge tillbaka..Emmy ska få vara på Håkmarks hundhotell där hon trivs som fisken i vattnet och lilla Midna ska få vara med Inger. 


Hästvakt är också fixat.

Har snälla vänner som ställer upp och kan åka och kolla till Skruttan så att hon har det bra på betet.


Ska åka dit en sväng snart och spruta på henne nåmer flugmedel och mysa lite med henne innan jag åker.

Det är skönt väder ute för pollarna nu när det är lite blåst och regn så att dom slipper alla insekter som biter på dom.


Nu sitter man och väntar på att mannen i huset ska komma hem.

Sedan så blir det en sväng på arkens zoo och köpa nå hundben åt hundarna, elgiganten och inhandla en ny telefon till mig, åka till mamma och pröva en klänning osv.

Sedan bär det av hem igen för att städa så det är rent och snyggt då man kommer hem igen och sedan så måste man börja packa allt som man ska ha med sig på resan.


Skönt ska det bli med lite semester och få komma bort härifrån i några dagar.

Det är ett härligt gäng vi ska resa med också.

Sandra börjar få resfeber nu  


Nu måste jag slita mig ifrån datorn!

Av Sandra Åhlin - 21 juli 2012 23:31

Idag så har man varit på Mariberg hos syster och Anton och ätit grillat och myst lite med mina systerdöttrar. <3

Blev även att dricka en kall som var mycket gott i denna värme.



Nu sitter jag här och dricker coca-cola och kollar runt på lite häst saker på internet.

Turid skulle ha behövt ett nytt träns för hon har växt ur sitt.

Men det blir att köpa det på Hööks då vi åker på resan då vi lix kör förbi där för jag har tjuvtittat lite på några av deras saker som dom kommer att släppa till veckan då även nya katalogen anländer i brevlådorna och hittat ett som föll mig i smaken. :)

Får hoppas att dom har något mer fint också.


Ganska tragiskt bara att man tycker det är roligare att shoppa till sina djur änn sig själv.

Men så är det ju alltid  
Men jag ska in på New Yorker i Stockholm och se om jag kan göra några fynd till mig själv där innan resan.

Skulle som ha behövt mig nå nya kläder.. är som dax för det.


Nej om man ska ta och sätta sig framför tv:n en stund innan det är läggdax.

Har druckit ett ex antal koppar kaffe idag så jag är pigg som en mört.

Får hoppas att John blund kommer på besök om en stund.


Kram kram.

Fy!

Av Sandra Åhlin - 20 juli 2012 23:15

Man får ju skämmas som är så himla dålig på att uppdatera i bloggen.

Har sagt många gånger förut att jag ska skärpa mig men det har ännu inte blivit så.

Jag får skylla på sommaren och att man har fullt upp   

Fast så är ju egentligen fallet också.. för inte vill man ju sitta inne framför datorn då.


Idag så har man iallafall haft besök av Marieberg gänget.

Vi har druckit kaffe och suttit och planerat lite inför våran resa nästa vecka.

Vi åker ju på kryssning Stockholm-Helsingfors 48 timmars.

Sedan så ska vi sova på hotell och lite annat smått och gott.

På vägen hem så blir det att stanna av på Ikea samt på Hööks.. om vi inte tar det i Stockholm vill säga.. vi har inte bestämt oss riktigt ännu.

Roligt ska det bli och skönt att få komma bort ifrån Umeå några dagar.  


Har även varit förbi och kollat till hästarna i Hössjö som njuter av sommaren.

Dom stod självklart längst ner i hagen men när jag visslade och ropade hästarna så kom dom i full galopp allihopa och ville mysa lite.

Söt hästar.


Turid min växer så det knakar och har äntligen börjat bli fin i hullet.

Huvudet har växt till sig och nu börjar hon se lite mer proper ut.

Hon ska få gå på bete så länge det är möjligt och så länge det finns gräs.

Sedan så ska vi börja köra igång med tömkörningen och allt annat som ska tränas.

Men just nu så får hon ha lite semester lill tjejen min!


Tyvärr så har hon tappat både sin nya grimma samt flughuvan och jag ides inte gå runt i denna stora hage och leta.. kändes inte så lockande.

Får göra det sedan någon dag.


Nu blir det en natt promenad med hundarna och sedan dra täcket över huvudet och sova.

Ha en fortsatt trevlig helg!


Av Sandra Åhlin - 2 juli 2012 07:40

 


Jag shock väckte mig i morse och klev upp 06.10   
Nu sitter jag och poppar dansbandsmusik för fulla muggar som man blir så glad av och dricker lite kaffe så man vaknar till.
Dock inte på allt för hög musik då man har grannar och klockan är så pass lite som den är. 


Igår så fick man besök av Mariebergsgänget.
Syster och Anton har "lagat" båda mina datorer tusen tack för hjälpen!
Nu funkar både den bärbara och stationära kanon bra.


Igår så städade och tvättade man här hemma.
Hatar dock denna tvättstuga då det inte finns några lediga tider så nu var jag busig och skrev upp mig en gång i veckan under hela Juli månad   
Hatar verkligen då tvättkorgen är överfull.

Envisades med att ta på mig blöta byxor i morse också då jag fick en dum ide att jag bara skulle ha mina mjukisbyxor idag fast dom inte hade torkat.. men what a fuck dom torkar ju av kroppsvärmen. 


Snart dax att bege sig till praktiken.


Idag ska jag ut och kolla till Turid och mysa lite med henne.

Har inte varit där på några dagar nu och börjar sakna henne rätt mycket <3

Hon ska få stå några veckor nu och bara äta upp sig av allt gott gräs som finns.

Hon behöver det. 
Sedan så blir det att köra igång med tömkörningen.


Det blir även en sväng på återvinningen och slänga lite skräp.


Kvällen blir lugn med mys och filmtittande.

Har hyrt War horse som jag har velat se så länge.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards