Alla inlägg under februari 2013

Av Sandra Åhlin - 28 februari 2013 12:29

Torsdag idag och i morgon så är det äntligen helg.  

Shit vad veckorna går fort.


Det är underbart väder ute.

Det ända som finns att klaga på är väll att vissa vägar inte är så underhållna som man önskar att dom borde vara.. utan alldeles slaskiga och spåriga.

Dax för dom att bli skrapade eller något.

Men fortsätter det att vara sånt här fint väder och att solen ligger på så är ju snön snart borta och då kan man ju äntligen börja cykla till stallet.

3 mil tur och retur är ju inte illa både för motionens skull och fläsket som ska bort.   


Har sovit som en prinsessa inatt tack vare mina älskade sömntabletter.

Behövdes verkligen kan jag lova.

Äntligen så fick man vakna någorlunda pigg och utvilad.



Kom nyss hem från mötet med arbetsförmedlingen och nu tänkte jag sätta igång med en storstädning här hemma.


Ikväll så blir det att åka ut till stallet.

Turid ska få vila idag då hon var så pass duktig igår så ska låta det få sjunka in.


Men ska dit och mocka och pyssla lite i stallet samt borsta och mysa på med henne.

Hon fäller så mycket nu också att man tror att hela hon ligger på stallgången när man har borstat klart henne haha.. all nalle päls ska ju bort.

Hon älskar verkligen när jag tar skrapan på henne för att den kliar henne samtidigt som jag får bort allt hår.

Slutar jag så vänder hon bara på sitt huvud imot mig precis som att hon ska säga åt mig att: Nej sluta inte fortsätt. Snälla.. bara lite till. 


Nej dax att sätta igång med städningen och sedan he sig ut på en promma med hundarna också.. sedan blir det ev. en kopp kaffe hos Linda.. måste ju se hennes söta schäfer valp som hon har skaffat sig.   


På återseende. =)

Av Sandra Åhlin - 28 februari 2013 00:03

Nu går det undan.. 2 arbetsintervjuer är inbokade måndag och tisdag nästa vecka så jag får väll hoppas på bättre tur denna gång.  


Idag så kom Fredrik och Elin förbi mig i stallet och vi körde lite övningar med Turid samt gick igenom allt om tömkörningen så jag fick massor av hjälp, tips & råd.

Tusen tack ännu en gång!

Turid var jätte duktig och skötte sig snyggt. Hon kommer gå långt min tjej.   

3:e gången hon tömkördes idag så vi kommer framåt sakta men säkert.


Mitt självförtroende smyger sig också på sakta men säkert och det är himla skönt.

Förut så "vågade/ville" jag inte ens vara i stallet själv pga. min rädsla och panikångest men nu gör jag typ allt själv och tycker bara det är skönt att få åka ut till stallet ensam i lugn och ro och vara för mig sjäv för en stund. 


Även fast livet är upp och ner hela tiden så finns det ändå saker som vänder till det bättre och possitiva också. 


Nu ser jag ljuset i tunneln och tar dagarna som dom kommer.


Skulle bara skriva av mig lite.

Får återkomma i morgon.

Dax att ta sömnmedicinen och krypa till kojjs.

Godnatt & sov så gott.

Av Sandra Åhlin - 27 februari 2013 23:46

Emmy & Midna. 


                               

Av Sandra Åhlin - 27 februari 2013 23:32

Turid.   


                     

Av Sandra Åhlin - 18 februari 2013 20:41

Bloggen har legat på vila i några veckor.

Har varit sjuk samt haft lite tid att sitta vid datorn så har bara varit in lite snabbt och kollat dom allra viktigaste sakerna.


1 år äldre har man också hunnit bli så nu går det bara utför haha  


Turids schema för denna vecka kommer se ut såhär:


Måndag: Vila

Tisdag: Promenad

Onsdag: Promenad + toleransträning

Torsdag: Vila

Fredag: Klickerträning + lite markarbete 

Lördag: Tömkörning

Söndag: Vila


Förra veckan så var jag och plumsade i lite djupsnö med Turid och det tyckte hon var jätte roligt.

Nu har pälsfällningen börjat också och Turid ser förfärlig ut. 


Med hundarna går det också framåt.

Emmy har fått träffa några nya personer och hon visade inte alls lika stor osäkerhet som tidigare.

Nu gick hon till och med fram frivilligt och hälsade.

Så hon gör verkligen framsteg.


Undra om denna bärbara dator håller på att ge upp för gott nu?!?

Den lever verkligen om som tusan.. *suck*

Återstår väll att se hur länge till den håller.

Den har ju trots allt några år på nacken så jag blir inte förvånad om den pajjar.


Näe springa och hämta upp tvätten från tvättstugan..sedan göra natt här hemma.

Låter som en bra ide. =)




Av Sandra Åhlin - 18 februari 2013 20:15

Den vackraste hästen.

Älskar dig så mycket.  


 

Av Sandra Åhlin - 18 februari 2013 20:03

Vovvarna mina fick följa med till stallet här om dagen.

Vi tog oss en liten promenad och sedan så fick dom springa av sig lite överskottsenergi. =)


         

Av Sandra Åhlin - 18 februari 2013 19:52

           

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards