Alla inlägg den 11 december 2012

Av Sandra Åhlin - 11 december 2012 15:27

Syster, Anton och lilla Celina kom nyss på besök.. Den äldsta systerdottern Amina följde med någon kompis hem efter skolan idag men jag träffar ju henne någon annan dag istället.

Dom var iallafall så snälla och körde hem min karl hit efter att han lämnat igen bilen till sina föräldrar som dom var snäll och lånade ut till oss i några dagar då våran har gett upp. =(


Det här med bilar är ett elände.. bara utgifter hela jäkla tiden.

Tror vi köper oss en gammal skrotbil och kör typ en 240 igen eller något. Volvo håller ju alltid   

Då tar man sig någonstans iallafall.


Blev så ledsen då jag inte hann till stan idag och köpa mina vinterskor som jag hade hittat.. så nu måste jag komma på en lösning att ta mig dit också...


Hur som helst..


Igår så klev man upp vid 9 tiden och åkte sedan ut till Katrin för att provrida Sammy. Sammy är en ardenner kille på 6 år.

Det blev en mysig tur i skogen på ca: 40 min i skritt och trav.

Katrin följde med på hästen Goa (Nordsvensk brukshäst) och visade mig lite ridvägar.


Men fy skäms vilken dålig kondis man har alltså.. och för att inte tala om hur ovig man är.. *ASG*

Att komma upp i sadeln på denna maffiga kille var ju ett projekt i sig.. mycket skratt där innan man väl kommit upp och satt sig till rätta trots stofil pall.   

Nej nu ska det bli ändring på den biten.



----->


Sammy 1250 kg kärlek    


         

Goa och den söta shettisen.


Sammy är en kille med hjärtat på rätta stället.

Samt pigg och glad.


Kom överens med Katrin att jag ska vara medryttare på honom under 1 månad till att börja med så vi får lära känna varandra lite bättre.

Dessutom så hinner jag få komma in i ridningen och allt lite mer undertiden.

För det var som sagt över ett halvår sedan man red sist.


Men Angelica sa att jag verkligen lyste upp där uppe på hästryggen men det är ju för att jag saknat ridningen så himla mycket.


Efter ridturen så skjutsade vi hem Angelica som hängde på och som dessutom räddade mina frusna fötter tusen tusen tack gumman!


Sedan så blev det en sväng till mammsen för att slinga håret och jag färgade även håret på mor min.

Blev bjuden på middag där också.


Vidare till farmor och farfar för att hälsa på dom då jag inte träffat dom på väldigt länge så det var kul att äntligen få träffa dom igen.


Hem för att sova och kliva upp idag.

Gårdagen bara rusade iväg...


Har suttit och svurit åt datorn och hållit på med den i flera timmar nu.. jag trodde att jag var så duktig så jag fick bort allt skit och denna himla toolbar som jag råkat laddat ner på datorn men icket.. Men tack Anton för hjälpen.   


Nu är datorn lite snabbare igen.. mycket skönt.


 


Av Sandra Åhlin - 11 december 2012 13:31

Här är det visst någon som stortrivs och njuter för fullt på morgonkvisten efter att matte bäddat ner henne med hennes täcke. =)


   


Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards