Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Det flyter på

Av Sandra Åhlin - 21 maj 2012 15:35



Vilket himla underbart väder vi fick idag.

Så jag har längtat.

Ska snart gå ut på en långpromenad med hundarna .
5:e dagen med Sophiakuren idag =) Jag är så stolt över mig själv.
Ännu håller kroppen på att rensa ut allt skit man har där inne men jag är piggare och har mycket mer energi än vad jag någonsin har haft på mycket länge.
Så här pigg var det länge sedan jag var.
Jag går på ren kur och hade tänkt hålla på i ungefär 6 veckor.. 3 påsar Sophiakuren per dag samt en himla massa vatten tror jag dricker runt 4-4,5 liter per dag + en massa kaffe.
vågen visar redan - 5 kg men då är typ 2 kg bara vätska så man kan väll säga att jag hittils har gått ner 3 kg på 5 dagar.
Känner mig mycket lättare och smidigare reda så jag ska fortsätta kämpa på nu.
Hungern börjar avta sakta men säkert.
Vad duktig jag är.
Lite pepptalk till mig själv =P



I morgon så blir det att åka ut till stallet och borsta upp Turid samt träna med henne.

Var förbi Granngården för någon dag sedan och köpte avelsfoder med mycket protein i som jag har börjat att ge henne av.

Hon växer så det knakar både på höjden och bredden så hon har börjat att bli lite tunn så måste få upp henne.

Skönt att det snart börjar torka upp och är dax för betessläpp så hon får äta upp sig.


Nu är det dax för en långpromenad med hundarna i det fina vädret.
Blir några km efter vägen och sedan så svänger vi in i skogen så att dom får busa av sig lite också.


Förresten så är kontraktet skrivet på lägenheten nu och den 16 Juni så blir det äntligen flytt.   


Skriver mer sedan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:54


Bilden på Jonna på lucia fotograferingen på VK huset blev faktiskt över förväntan. Den blev super bra med andra ord.    Våran lilla fotomodell.       Här är våran älskade lilla lucia Jonna 17 månader som 2016 önskar alla nära och kära en gl...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:49

        Jag fick världens bästa dotter som är så fin och perfekt på alla sätt och vis. Jag kommer alltid att finnas vid din sida gumman min. Du är det finaste och bästa som har hänt mamma och pappa. Vi älskar dig!    ...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:47


   Vi 2 föralltid  

Av Sandra Åhlin - 15 november 2016 16:26

Lite trist att den första snön har regnat bort.. nu är det inte så mycket kvar och gräsmattorna har börjat synas igen.. dessutom skulle det bli minusgrader också så nu väntas årets första halka också. Blir att införskaffa lite broddar här hemma til...

Av Sandra Åhlin - 12 november 2016 11:16


  Åka pulka med mamma innan lunch vilan var roligt tyckte Jonna. När hon vaknar så blir det mellis sedan så väntar nya äventyr för henne då hon ska få besöka Leos lekland för första gången 👍😊     ...

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards