Alla inlägg den 9 december 2012

Av Sandra Åhlin - 9 december 2012 22:52

Morgonen började med sovmorgon klev upp runt 10.oo

Rastade hundar och gav dom mat och packade in dom i bilen.. åkte sedan in till stan på jula och biltema en sväng men hittade inte det jag skulle ha.

Vidare för att dricka en kopp kaffe hos syrran & Anton samt hämta upp min systerdotter Amina för att gå på julshowen på Umeå ryttarförening.

En mycket bra och fartfylld show.


Dock måste jag erkänna att jag inte gillar deras ridstil riktigt.. mycket slit och drag i tyglarna hela tiden samt såga hästarna i munnen och många satt bara och åkte häst istället för att rida och skumpade runt hejvilt... annars mycket bra.


Amina blev glad och dessutom så fick hon rida den största ponnyn på ponnyridningen och det var hon stolt över.


 

Efter showen så drog vi vidare till mamma där jag skulle få hjälp med att slinga håret.

Hade just dragit upp alla slingor färdigt men blev sedan tvungen att slita av mig hela slinghättan igen då Midna blev akut sjuk och vi blev tvungen att åka in till veterinären akut med henne på tjourtid.

Hon kunde inte andas, stod bara och skrek rakt ut, skakade och var alldeles rödsprängd i ögonen samt uppsvullen hela hon.


Jag grät i floder.. trodde jag skulle förlora henne där ett tag för det var riktigt hemskt..


Väl i Vännäs hos veterinären så blev hon undersökt.

Hon fick en kanyl i benet som hon fick dropp igenom då hon var uttorkad.

Det togs blodprover och dom såg helt okej ut förutom lite höga värden men dom var just över gränsen så det var inget farligt.
Buken rönkades och inget hittades.
Hon fick lugnande och nacken rönkades då hon skrek rakt ut då veterinären skulle böja hennes nacke neråt.

Inget sågs på rönken där heller men nu ska hon få gå på smärtstillande i 10 dagar för att se om det blir bättre annars så ska hon utredas vidare för diskbråck.


Men jag hoppas att det bara är en rejäl sträckning som hon fått och att det var en engångs grej.

Håller tummar och tår. 

Nu har jag bäddat ner lill stumpan min i soffan. <3



Vi ska snart krypa ner i sängen och sussa.


Imorgon så får jag äntligen komma upp på hästryggen igen.

Jag lär vara lite ringrostig men man brukar ju snabbt komma in i det igen. 

Ska åka och provrida en häst som jag eventuellt ska bli medryttare på så får hoppas att allt går bra och att vi kommer trivas med varandra.


Nattinatt.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards