Alla inlägg den 2 december 2012

Av Sandra Åhlin - 2 december 2012 23:03

Så sant som det var sagt så är det 1:a advent idag.

Jag har inte alls någon julkänsla och längtar inte ett dugg till julafton.

Orkade inte heller julpynta iår.. jag skippade det.. brukar lix packa ihop allt sådär lagomt direkt efter nyår ändå.


Jag tycker att julen är till för barnen och man har ju som inga egna ännu.. men när det kommer någon till världen så kommer man nog börja uppskatta julen mer och tycka den blir roligare.


Julklappar är till för barnen och julmaten för oss vuxna tycker jag.

Det enda possitiva med julen enligt mig är att man samlas med alla nära och kära.



Från det ena till andra... ikväll har jag suttit och kollat lite på svt play från sändningarna i globen i Stockholm och jag blev så himla glad då jag fick se dom fina nordsvenskarna. 


Nu är kvällen räddad!


Har fått hem bäddmadrassen till sängen också och den var jätte mjuk och skön.. så nu ska jag gå bädda i ordning i sovrummet, duscha, natt rasta hundarna och sedan krypa ner i sängen och sova.


Äntligen så får man sova mjukt och skönt.. tror jag tar sovmorgon i morgon och ligger och drar mig sådär extra länge. 


Nattinatti


 



Av Sandra Åhlin - 2 december 2012 19:32

 


God kväll!!


Snön har kommit och kylan lika så.. äntligen vinter. 

Det har kryllat av folk här i Vännäs idag på marknaden/skyltsöndagen.


Idag så har jag varit till stallet och myst med min snö häst.

Ja en snö häst var hon verkligen för hela hon var täckt i snö.

Kom ju hur mycket som helst under natten.


Idag så borstade jag Turid ute efter att hon fått äta sitt kraft foder eftersom att det är så dåliga lampor och så himla mörkt i stallet så att man knappt ser något där inne.

Slängde bara grimskaftet runt halsen på henne och sedan så stod hon så snällt och fint på ett och samma ställe medans jag borstade och myste på med henne.


Hon är verkligen som en go nalle björn med all sin tjocka vinterpäls thihi..


Älsklingen han sitter och väntar på att Björn ska komma förbi för han var så snäll och kunde köra Nicke till stan en snabbis.

Han ska köpa en bäddmadrass till våran säng.

Är som less på att ligga i den hårda sängen nu och knappt få någon sömn.. Ligger typ rakt på fjädringen.. men så kan det gå då man har en hund som pissade sönder bäddmadrassen vi hade av trots.  


Nu ska jag se solsidan på tv:n och sedan gå en promenad med hundarna.




 

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards