Alla inlägg den 9 september 2011

Av Sandra Åhlin - 9 september 2011 15:43

Idag så tänker jag fuska med Cambridgekuren.
Har nämligen bokat bord på Resturang Balder ikväll kl: 18.oo

Tacobuffe står på listan.


   
Det känns verkligen i hjärtat men å andra sidan så kan man inte bara sitta och plåga sig själv heller man måste ju få någon belöning för att man är duktig också.
Och jag får helt enkelt ta smällen! men sedan så kör jag med hårdhanskarna igen..
Syrran & Anton följer också med.. ska bli kul att få träffa dom igen.. har ju inte träffat dom på över 2 veckor för dom kom hem från Turkiet nu i veckan.
Var bara dit en snabbis igår med nå saker till min systerdotter som jag hade köpt åt henne på Barnens hus men vi hann typ aldrig snacka eller så.. Så ja det blir trevligt det här.


Ska ta och hoppa in i duschen nu och sedan göra mig i ordning!


På återseende gott folk.

Av Sandra Åhlin - 9 september 2011 15:35

 
Ja att stretcha efter att man varit ute och gått är väl kanske att ta i eller?!?   

Av Sandra Åhlin - 9 september 2011 15:00

Äger du själv eller känner du någon som har en så kallad problem häst?!?
En häst som ni har försökt allt med men som fortfarande är ett hopplöst fall?


Jag har ett tips och kanske är det sista utvägen för er.. vem vet!


Ta kontakt med familjen Thorells i Blåsmark utanför Piteå.
Dom har lång erfarenhet av hästpsykologi och har specialicerat sig på att hantera problemhästar. Och enligt dom så finns det inga hopplösa fall.


Familjen Thorells består av Anders, frun Helena samt dottern Elisa.


Ett annat tips som är värt att pröva innan kan vara att sänka pressen på sin häst för allt för hög press samt en häst med dåligt självförtroende ger problem.
Det är lite samma sak med en häst som med en hund.. det sitter inte i hästen utan det sitter i ägaren.


Köpte även en häst tidning idag där det står lite om familjen Thorells och dom säger även att många förmänskligar sina hästar. Det viktigaste för hästarna är att veta vem som bestämmer.
Det gäller att vara tydlig och bestämd men utan att vara aggresiv för hästen ska ju tycka att det den gör är kul också.


Jag tycker helt enkelt att ni ska köpa senaste numret av HÄSTFOCUS för i den tdingen finns mycket bra och intressant läsning!


Jag köper ofta hästtidningar nästan så fort det kommer ut ett nytt nummer förutom på hästtidningen Hippson som jag redan är premurant på för jag tycker om att läsa och det är kul att läsa om något som man själv tycker om och intresserar sig för. Dessutom så är det avkpplande att sätta/lägga sig och läsa ibland och bara koppla bort allt annat och känna lugnet för en stund.
En del som står i tidningarna får man dock ta med en nypa salt.

För vissa saker stämmer inte alls.


Vid tangentbordet: Sandra Erika Åhlin.

Av Sandra Åhlin - 9 september 2011 14:24

 

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards