Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra Åhlin - 3 augusti 2011 19:36

3 Augusti idag och snart är sommaren slut =(
Tiden och dagarnan bara springer iväg.. ibland vet man inte vart den tar vägen.. men en mörk och ruggig höst och kall vinter var inget som jag var taggad på just nu.
Ryser bara jag hör ordet.


Nu har jag varit rökfri i en hel månad. Exaxt idag faktiskt.. Det går jätte bra. Känner inget sug alls helt ärligt.. det enda som är jobbigt är att bli av med den fula vanan men det kämpar jag fortfarande på med!

Jag är stolt över mig själv.
Detta bevisar hur stark jag egentligen är och vilken himla vilja jag har.


Igår så var jag och hälsade på min underbara häst.
Hon är nu 2 månader och 4 dagar gammal.

Hon har börjat att prata jätte mycket.. hon är verkligen så go.. vi stod och myste länge igår hon och jag.
Jag ville inte åka därifrån för jag hade saknat henne så mkt.. fick tårar i ögonen då jag skulle åka.. fick massor av pussar..  men man får akta vart man har sina fötter för hon har inte så stor koll på vart hon går så hennes hovar har hamnat på mina fötter ett x antal gånger haha!

Hon älskar då man kliar henne på halsen.. då her hon huvudet på sne och sedan så gör hon konstiga grimascher haha :P Sedan så har jag börjat att lyfta hennes hovar lite smått samt banka lite under hovarna så att hon ska vänja sig. Det ska ju börjas i tid. Hon är jätte duktig vekligen!

Hon har även börjat att lyssna på sitt namn mer och mer.

Hon växer för varje dag som går.

Längtar tills den 28:e Augusti för då ska hon ställas ut. =)


Igår så kom jag ihåg kameran.

Bara synd med dessa flugor och skit som ska vara i vägen och irritera ögon m.m
Skönt att det regnar ibland iaf.. det är ju det skönaste vädret för dom på sommaren.. då njuter dom kan jag lova..
Vi får se när nästa färd till gumman blir.. har några konstiga tider på jobbet framför mig nu i några dagar men när dom är över så ska jag dit igen...
Mmm.. så mysigt med föl.


Turid <3
Och hennes mamma Tanja!

                     


Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards