Alla inlägg den 9 april 2014

Av Sandra Åhlin - 9 april 2014 15:03

Sitter just nu ute på balkongen och njuter av den härliga vår solen som värmer så skönt idag med en kopp kaffe i handen och även lilla vovven ligger ute och njuter.
Det är riktigt skönt väder ute.

Kom hem från stallet för bara en liten stund sedan.
Hovslagaren har varit förbi och verkat blondies hovar idag och sedan så fick hon gå av sig lite överskottsenergi i skrittmaskinen.

Det går framåt med ryggen men det går bara så jävla sakta framåt och ibland i mellan åt så har jag så ont så jag bara skriker rakt ut och börjar gråta av smärtan.
Den bara tvärkommer och går inte att kontrollera ibland.
Lever på alvedon och morfin tabletter i mellan åt för att ens orka med vissa dagar.

Just nu så tycker jag faktiskt mest synd om mina djur som inte får tillräckligt av det som dom behöver för att må sådär gott.
Dom är som sin matte just nu uttråkad och full av överskottsenergi.
Tyvärr så finns det ingenting jag kan göra åt saken för tillfället heller.
Det är lixom bara att vänta på dagen då man inte har lika ont och då man kan börja köra sitt race igen.

Tyvärr så kan ju ryggskott hålla i sig någon/några veckor innan man blir helt återställd så fram tills dess så kämpar vi på bäst vi kan och får helt enkelt göra det bästa av situationen som den är och ser ut just nu.
Jag vill inte dräpa mig eller överanstränga mig heller för då blir jag ju aldrig fri från eländet.

Fick iallafall beröm för Turids hovar idag och dom blir starkare och bättre för varje gång nu och det är en stor lättnad för mig så som dom har varit och sett ut tidigare och så som vi kämpat och fortfarande kämpar med dom.

Fick även ett glatt besked idag att premieringen även i år kommer att hållas i Umeå på Hippologum så nu slipper vi den biten med stress och att åka så långt som till Skellefteå för att medverka.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards