Alla inlägg under februari 2012

Av Sandra Åhlin - 22 februari 2012 18:07

 
En nöjd och belåten Midna som njuter.

Av Sandra Åhlin - 22 februari 2012 13:40

Nu börjar jag äntligen att se ljuset i den mörka tunneln    Kanske turen äntligen håller på att vända och komma till mig nu.
Hur som helst så har jag börjat att se possitivt på livet nu och peppar mig själv varje dag! Heja heja!
Jag tror att jag håller på bli en helt ny människa nu. Jag hoppas iallafall det.
Allt skit ska jag lägga bakom mig och blicka framåt nu istället. Varje dag har alltid något gott med sig.
Nu ska jag tänka possitivt och tro på mig själv. Jag ska göra mitt bästa iallafall.
Kanske blir 2012 mitt år trots allt.

Nu har jag då kört igång med nutrilett och är inne på min 3:e dag.
Har redan gått ner 1,5 kg så det går framåt.
Jag har mjukstartat och kombinerar nutrilett med frukt och grönsaker för det kändes lite surt att man skulle slänga bort det man hade hemma.. men när frukten och det är slut så blir det sedan ren kur i 3 veckor.

Nu ska fläsket bort en gång för alla. Och denna gång ger jag mig fan inte föränn jag är i mål.
Det är många kilon som ska bort men ingenting är omöjligt. Jag SKA Kämpa!

Åsa ska också börja så det är bra att vi kan peppa och stötta varandra  

Igår så tog jag med mig Emmy och Midna och gick en promenad längst vägen och efter det så blev det städning här hemma.
På kvällen så blev det även en lång prommis med vovvarna längst skoterspåret där dom fick springa lös och busa.
Så igår var även dom nöjda och belåtna.

Ikväll så blir det lite träning med både Emmy & Midna.

Det är tomt utan Bonzo här hemma fortfarande dock.
Man tänker på han ofta och saknar han varje dag.
Bonzo är numera Skellefteå bo och har Sandra som matte. Han har det jätte bra där  
Dom trivs som fisken i vattnet med varandra och Bonzo får den tid och aktivering han förtjänar och behöver för att må bra.
Det är ju bara 8 mil imellan oss och vi får ju hälsa på dom när vi vill.

Jag tänker alltid på djurens bästa och insåg att tiden hur mycket man än vill helt enkelt inte räckte till 3 hundar.

Nu ska jag bege mig ut i snöovädret med mina 2 prinsessor här hemma.

Uppdaterar senare.

Av Sandra Åhlin - 18 februari 2012 16:52

Oj igår så sken solen och det var så himla mysigt och skönt ute.
Idag så är det snöstorm så varken jag eller hundarna vill gå utanför dörren i onödan idag.
Har myst ner oss i soffan och kollat på lite film.
Ska ta tag i städningen och tvättningen här hemma nu.. Blir att passa på att storstäda nu medans det är så dåligt väder ute.

Jag får uppdatera bloggen senare!

Av Sandra Åhlin - 13 februari 2012 17:03

Idag så är man mörbultad, stel och har ont i hela kroppen men det är ju inte så konstigt så mycket som man spände sig igår i krocken i 60km/h..
Annars mår man relativt bra faktiskt.
Klarade oss utan allvarliga skador och endast lite blåmärken och smärtor av bilbältet.
Nu vet man hur fort en olycka kan hända så använd ALLTID bilbälte när ni åker bil.
Vi hade verkligen änglavakt igår och jag hade just nästan hunnit ta på mig bältet också innan det smällde.. hade jag inte gjort det så hade jag nog varit död idag.
Polisen och ambulansförarna tyckte det var overkligt att vi överlevde och hade klarat oss undan så bra som vi gjorde så som bilen såg ut.
Polisen sa även att vi skulle skatta oss lyckliga att vi inte hade en gammal Volvo 240 för då hade vi inte levt idag.. fyfan vilken tur att vi hade sålt den och inte körde den igår.

Ta vara på familjen och era nära och kära och var rädd om varandra. Man vet aldrig när man kan mista dom.

Bilen är dock bara skrot så nu är man billös någon som vet av någon bil?!?

Klarar inte av att kolla på bilder på bilen får flashback hela tiden ifrån olyckan.  

Annars så har jag städat lite här hemma idag.. det behövdes verkligen.. Så nu är det rent och fint igen och luktar gott här hemma.
Så nu kan man andas ut och känna lugnet.
Hatar verkligen när det ser förjävligt ut runt omkring mig här hemma!

Ikväll så blir det nog att mysa ner sig i soffan och kolla på film.

Av Sandra Åhlin - 13 februari 2012 16:55

Bättre sent än aldrig.. här kommer bilder på soffan som jag lovade er  

     

Av Sandra Åhlin - 12 februari 2012 19:46

Vilken tur att man lever efter dagens trafikolycka. Snacka om ÄNGLAVAKT!

Av Sandra Åhlin - 11 februari 2012 18:01

Har nyss kommit in efter 1 timmes kvälls promenad på skoterspåret med dom fyrbenta vännerna här hemma.
Det var mycket skönt ute.
Dom fick busa av sig och springa lösa en stund så nu är dom nöjda och belåtna och matte och husse lika så.

Jag ska sätta mig och glo på lite tv och frossa i lite coca cola och kexchoklad.

I morgon så blir det en sväng till stallet.
Ska åka och hämta upp mamma före för hon ska följa med för hon ville träffa Turid.

Av Sandra Åhlin - 11 februari 2012 01:03

Ikväll så har jag och Midna varit ute på en liten kvälls promenad i det sköna vädret bara - 3 grader ute.
Hon fick ha på sig sin nya tröja som jag har köpt åt henne och som hon är så snygg i.
Blev även lite klickerträning som Midna verkligen älskar.
Matte lekte fotograf undertiden så vi bjussar på lite bilder.

(Ursäkta långa klor hade inte hunnit klippa dom innan jag tog bilderna)


Klickerträning med matte - Rulla runt
   


Klickerträning med matte - Vinka



Klickerträning med matte - Platsliggning
  


Midna i hennes nya tröja.
     


Tillbaka från kvällspromenaden
   


Söt hjärtat mitt är en jätte duktig modell och dessutom bra på att posa framför kameran <3
     

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards