Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Sandra Åhlin - 25 maj 2014 23:21

       

Av Sandra Åhlin - 25 maj 2014 22:44

Under veckans gång så står det mycket på att göra listan.


*Tisdag* - Hovslagaren kommer ut till stallet och fixar Turids fötter.

*Onsdag* - Jag tar med mig Turid och åker in till hästtandläkaren + vaccination.

*Fredag* - Turid fyller 3 år. 


Det är bland annat 3 saker som händer men det är mycket bara det tycker jag.  


Sedan så ska vi även hinna med några träningspass också.

Måndag, Tisdag, Torsdag och Fredag ska hon få gå denna vecka hade jag tänkt.


Hade tänkt hinna åka ut på Brukhundsklubben och träna lite Agility med vovve också.


Annars så blir det praktik i stallet.

Jag ska bland annat fortsätta med att bygga klart och reparera lite fler sommarhagar så dom blir helt klara och sedan så blir det att måla lite i stallet.


Jag har redan tjuvsläppt Turid på lite bete här under förra veckan medans jag höll på att mocka hagarna lite.

Hon har ju lite känslig mage vilket många kallblod har och då är det bra att vänja henne lite pö om pö innan dom släpps ut.

Men hon kommer dock inte bara att få gå på bete heltid i sommar och lulla runt och bli en tjockis hon ska arbeta också. 

Vi ska ju fortsätta inkörningen och sedan träna inför vårat 3-års prov i Augusti samt träna lite utställningsträning.

Det blir även några svängar in till något ridhus här i sommar.

Turid har aldrig varit i ett ridhus tidigare då vi inte har tagit oss iväg då så mycket annat har kommit i vägen och eftersom att premieringen kommer att vara på Hippo i ridhuset så vill jag gärna att hon ska få ha tränat lite i ett ridhus innan vi kommer dit så inte allt blir nytt för henne på en och samma gång.


Så många frågor, så lite svar.
Framtiden får utvisa helt enkelt.



Igår så vet jag inte vad väderguden sysslade med för först så sken solen som bara den och sedan så tvär kom regnet som bara öste ner och på det åska.

Jag och Mikael hade grillat och satt ute och åt och tog oss en varsin öl och vi hann precis äta klart innan regnet kom.

Snacka om tur där haha.  





Av Sandra Åhlin - 25 maj 2014 22:11

   
Här ligger Turid och myser och laddar batterierna lite innan vårat träningspass.

Av Sandra Åhlin - 25 maj 2014 21:57

       
En liten försmak på det goda som komma skall  


Vilken total lycka man känner inombords när solen skiner ute och man får släppa sin häst i en hage med massor av gräs och man får se hur himla glad hon blir och bara springer iväg med sin hagkompis i full galopp och sparkar bakut av lycka och glädje. Då värmer det verkligen i mitt hjärta.

 

Av Sandra Åhlin - 25 maj 2014 21:33

 

I Lördags så sken solen som bara den och det blev en sväng ut till glassbonden för att kolla på när korna släpptes ut på grönbete och äta lite god glass =)

Moters Celina var så nöjd över att få klappa alla korna, fåren, hoppa lite studsmatta, äta god glass och rida på ponnyridningen.  

Tack alla inblandade för en mycket trevlig dag!

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards