Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Sandra Åhlin - 5 maj 2014 23:01

Jag och blondie i youtuberutan!

Förhoppningsvis så kan jag bjuda på något mer spännande i framtiden... 


Alla har ju varit nybörjare någon gång!

Det går då framåt för både mig och Turid och det är ju det som är huvudsaken.

Vi lär oss och utvecklas tillsammans.


Turid var dock lite trött och less och det blev även lite trassel med dessa tömmar fast det ornade jag ju givetvis upp rätt snabbt men ändå.


Observera att hästen är betydligt mycket duktigare än sin matte.  

Av Sandra Åhlin - 5 maj 2014 22:10

Denna blogg har varit pausad från uppdatering i alldeles för många dygn nu.


I eftermiddags då jag kom till stallet och tog in blondie för lite mys och finputsning så möttes jag av en häst med ett vänster fram knä som var uppsvullet och dubbelt så stort.   

Inte halt, inte varm, hon böjer på knät och ingen feber men jag måste hålla lite extra koll nu varje dag så det inte sväller upp ännu mer samt tempa henne i några dagar så jag har stenkoll på att hon inte åker på någon feber.

Förmodligen så har hon fått sig en spark i hagen av Hilma.

Turid är ju så extremt ranglåg och gillar inte alls bråk så hon tar emot lite väl mycket skit ibland och hon är dessutom verkligen dålig på att säga ifrån och går bara för det mesta undan om hon känner att det blir för mycket. 


Stoppade in henne i spolspiltan en sväng och petade loss en skorpa från ett sår på utsidan av hennes knä för att se om det skulle komma ut någon smuts eller var därifrån men ingenting så spolade rent hennes ben och sedan så fick hon gå ut i hagen igen.


Det blir lite lugnt med våran träning nu fram tills dess att jag ser att svullnaden i hennes knä har gått ner igen.

Det blir endast skritt promenader i några dagar.

Det är bra att hon får röra på sig och hålla i gång blodcirkulationen.



     

Av Sandra Åhlin - 5 maj 2014 21:42

   

Av Sandra Åhlin - 5 maj 2014 21:36

Livsnjutaren som vill bli kliad på magen.  



   

Av Sandra Åhlin - 5 maj 2014 21:32

 

Nytänd majbrasa i Gräsmyr.  



Av Sandra Åhlin - 5 maj 2014 21:28

       

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards