Alla inlägg den 24 februari 2014

Av Sandra Åhlin - 24 februari 2014 20:11

Måste bara få skryta lite att Turid gick så himla fint idag också .
Våran träning börjar visa positiva resultat nu och hon har börjat visa upp talanger som jag inte ens visste att hon hade. ;-)

Det är så härligt med dagar då man känner att det funkar med samspelet mellan sig själv och hästen!

Turid kommer nog få gå varje dag under veckans gång nu och sedan få en vilo helg istället och bara vara och ta in allt som vi har gjort under veckan.
För till helgen så packar jag min väska och lilla Midna och åker till finaste. <3

Måste bara hinna ta mig in till stan någon dag också och köpa ett nytt bett i en storlek större samt en sadelgjord till våran nya sadel så vi kan inviga den och Turid börja få vänja sig vid att ha den på ryggen.

Har dock inte hunnit bestämma mig för vilken sadelgjord som jag vill ha ännu men det hinns ju funderas över. Lutar mot dressyrgjorden jag hittade som jag är inne på mest.

Sadelgjorden är ju som lika viktig som själva sadeln vilket tyvärr inte alla förstår eller tänker på.

Det blev en skön kvällspromenad med Midna runt i Vännäs och klickern och godis åkte med i fickan.
Det blev mycket träning på rätt placering vid fotgående då Midna gärna vill gå en bit fram och att söka kontakt under våran promenad så nu sitter både matte och hund utslagna i soffan.
Vi stötte på många andra hundar på promenaden och istället för att skälla ut dom som hon alltid brukar göra så var hon nu istället helt fokuserad på sin arbetsuppgift som jag gav henne så vi kunde passera varje hund vi mötte ikväll helt avslappnat i slakt koppel, utan skäll och utfall och i fotgående med ögonkontakt.

Innan sängdax ska vi bada och ha en brottningsmatch och klippa klor.

Det har varit en fullspeckad dag helt enkelt.
Men oj vad gott man sover på nätterna då man har hållit igång från tidiga morgon till sen kväll.

Av Sandra Åhlin - 24 februari 2014 12:34

Har nyss varit ute på en härlig lång promenad i det sköna vädret med vovve på 2h så nu ligger hon och sover så gott helt nöjd och utslagen.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe sedan klä på mig stallkläderna och traska till bussen och bege mig till stallet.

Lyckas nästan alltid komma precis då hästarna nyss har fått sin lunch eller mellanmål det slår aldrig fel. :-P
Men T vet att det finns kvar när hon kommer tillbaka ut i hagen igen annars brukar jag bara slänga åt henne nytt men det behövs sällan göras .
Det är bra att hennes hagkompis äter sakta och i lugn och ro och brukar ha kvar det mesta av sitt hö tills T är klar igen :-) Hehe..

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards