Alla inlägg den 4 september 2013

Av Sandra Åhlin - 4 september 2013 23:57


 

Med tanke på vart hon befinner sig i sin utbildningsnivå just nu och att hon är rätt så ny på det här området så tycker jag att hon är riktigt duktig.

Det går framåt för varje gång!

Ingen häst föds ju inkörd och det ligger en hel del jobb bakom att få en häst inkörd men vi är på väg mot målet.
Det går sakta men säkert.  
 
 

Av Sandra Åhlin - 4 september 2013 19:50

Fina bilder på fina Nordsvenskar på premieringen i Umeå den 1 September 2013.



   Åsbo´s Goa
f. 2007
e. Marsk 1837 u. Helmy ue. Järpe 1801 



  
Hera
f. 2013
e. Respekt 2007 u. Åsbo´s Goa ue. Marsk




  
Tegelbackens Älvira
f. 2009
e. Myromsli Svensken 1967 u. Rusta 23556 ue. Bergakung 1883




  
Stallargårdens Convalj
f. 2003
e. Silfvers Oktav 1862 u. Coretta 22878 ue. Danilo 1742




  
Mana
f. 2011
e. Isman 1983 u. Milda 23219 ue. Marre 1928





 
Lukas 1961





  Respekt 2007
   (Turids pappa)  

Av Sandra Åhlin - 4 september 2013 17:25

                 
    

Av Sandra Åhlin - 4 september 2013 16:37

Jag måste erkänna att jag och Turid har varit lite lata av oss i sommar.

Både hon och jag har bara mest känt lugnet.

Dessvärre har det då inte blivit så mycket träning heller utan vi har mest njutit av sommaren och varandra.

Men vi har då hunnit med lite promenader runt byn, promenader i skogen, lite nh övningar samt små pyssel ändå.

Men nu så är ju sommaren slut och då kör vi på för fulla muggar igen med all möjlig träning av dess like.

Ju mer dessto bättre.


Tänkte ta med mig Turid över en helg och åka på NH kurs på Sörgården hos Yvonne så jag har just mailat henne och hört vilka datum hon kommer att ha helgkurser under Oktober månad.

Så jag ska anmäla mig och Turid dit.


Man blir som sagt aldrig full lärd i hästvärlden men det är super att jag och Turid kan stärka banden mellan oss ännu mera samt lära oss att kommunicera ännu bättre med varandra genom att förstå varandras kropps språket bättre osv.

Samtidigt får man ju världens chans att åka iväg och ha roligt med sin häst och Turid får miljöträning och lära sig att vara på andra platser än bara hemma.


Blir även att börja dra in henne till ridhuset nu i höst och träna henne lite där också.

Träning på lastning, åka transport dit och hem, miljöträning ja man får som många flugor i en smäll en sådan gång helt enkelt.


Dessutom så surrade Fredrik idag om att vi ska dra ihop ett gäng vi som gillar körning och träffas typ 1 gång i veckan hemma hos honom och träna där.


Och sen så är det tömkörningskurs i Oktober också.


Så ja vi har det vi gör nu helt enkelt.  



Turid står nu så nöjd men trött i hagen med sina polare och har nog mycket att ta in och fundera på efter dagens tömkörning idag.


Första gången hon tömkördes i loksele idag och dessutom med svanskappa.

Trodde inte hon skulle gilla svanskappan men ack så fel jag hade om min egen häst.

Hon brydde sig ju inte alls om den.

Hon tog allt med ro och var mycket duktig för att bara befinna sig på den nivå hon är på just nu i hennes utbildning.

Halterna lyssnade hon mycket bra på.

Dessvärre så har hon inte tålamod att stå still längre stunder så det är någonting som vi måste öva öva öva på.  

Får väl typ ta med mig en stol och fika och bara sitta där och ha passivitetsträning med henne haha.. Lär din häst att hitta lugnet.. nej skämtar bara.. men det löser sig på ett eller annat sätt det också.



Slänger väll in lite bilder från dagens träning också då jag lix är på G.


Tömkörnings dag tillsammans med Fredrik och Elin.


                         






Av Sandra Åhlin - 4 september 2013 16:14

Ja som rubriken lyder så finns det ju idioter till bilförare överallt.


Så en sådan här väst skulle inte sitta helt fel att ha då man är ute på vägarna med en unghäst.


Den kostar 295:- och du kan köpa den här


      

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards