Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Sandra Åhlin - 3 februari 2013 22:30

Dagarna bara far i väg.

Vi är redan inne på Februari månad nu.


I morgon kväll så blir det att åka och lyssna på detta:


 

Det kan bli intressant och man lär sig ju alltid någonting nytt.


Igår så var det goväder ute.. endast -6 och strålande sol.

Tog med mig hundarna och åkte ut till stallet där man blev kvar i flera timmar. Tiden går ju fort när man har roligt. Visst är det så!

 

Tog först en promenad med Turid.

Hon var pigg och busig och skötte sig jätte bra.

Underbart med en häst som har sådan livsglädje.

Vi är ett riktigt team hon och jag och vi utvecklas för varje dag som går. Jag är stolt som kan säga det.

 

Hon hade lite bråttom på hemvägen men lyssnade glatt när jag bad henne sakta ner tempot lite.

 

Jag litar på henne till 110% och hon börjar lita mer och mer på mig.

Dessutom så bygger hon upp mitt självförtroende och självkänsla allt mer och mer för varje dag som igår.

Ibland så känns det dessutom som att man har en unghäst som lär mig och inte tvärtom.

Vi kommer då framåt sakta men säkert och det är ju huvudsaken.

 

Vi gick endast åt det "läskiga" hållet denna gång.

Blev även en bit i trav och jag måste bara få skryta att hon har världens finaste trav.   


Hon blev till och med lite svettig efter dagens träning hehe.. Det har nog aldrig inträffat förut.   


Efter promenaden så blev det lite voltträning igen i både skritt och trav.. det gick också bra förutom att hon var lite seg på att lyssna på mitt röstkommando att hon skulle sakta av och göra halt.. men övning ger färdighet..lite träning med bollen blev det också.

Tog pisken och smällde på bollen så det levde om högt.. först backade hon bakåt några steg och vek öronen och gillade det inte men andra gången så brydde hon sig inte alls.. Blev även lite ledarskapsövningar.
Testade även att stryka på hela henne med pisken.. först på benen, sedan på kroppen samt på huvudet och mellan öronen och hon reagerade inte ett dugg på det heller. Snacka om en häst med ett starkt psyke!

 

Sedan en promenad med hundarna sedan så fick dom vara med mig i stallet medans jag mockade och gjorde i ordning hö och mat och sånt där till pollarna.

Kvällen blev lugn.. det blev att äta lite godis och kolla på TV samt ta sig en liten natt promenad.

 

Idag så sov man fram till kl: 12.oo ungefär så man var pigg och utvilad när man klev upp.

Solen sken så det blev att gå ut i friska luften.. Har varit ute mest hela dagen faktiskt.

 

Varit i stallet och dolat på och där fick man även hjälp av Mattias att koppla in extra ljusen på bilen så nu sitter dom på plats där dom ska. TUSEN TACK ÄNNU EN GÅNG FÖR HJÄLPEN MATTIAS!


Turid brallade på gärnet i hagen och försökte få igång Greven.. det var rätt kul att se.  
Skönt att dom trivs så bra tillsammans för det var ju det jag var lite orolig över från början.

 

Nej nu ska jag släcka ner datorn och göra natt.

Kram kram 

Av Sandra Åhlin - 3 februari 2013 20:56

                 

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards