Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Sandra Åhlin - 5 februari 2013 01:25

Ja ibland så önskar man att man hade mer än 24 timmar på ett dygn så att man hinner med allt.  


Idag så har jag varit på föreläsning om hästens tänder och betsel. m.m

En mycket bra, lärorik & intressant föreläsning måste jag säga!

Inte igår man satt i en matsal i en skola.. var väl sisådär 7 år sedan haha!


Efter föreläsningen så blev det att åka ut till stallet i busvädret.

Hästarna gnäggade när dom såg mig kliva ut ur bilen för då ville dom komma in för kvällen.. dom stod och tryckte vid öppningen till hagen!


Snälla Erik hade redan mockat och fixat i stallet innan jag kom så det var bara att ta in dom.

Skönt med en dag i stallet när man bara kunde koncentrera sig på pollen utan att tänka på allt annat som också måste göras. Nog för att jag tycker det är roligt men ändå.

Borstade och myste på med Turid i boxen som bjöd på många goa pussar.


Blev lite klickerträning med henne ikväll.

Tog olika föremål av alla dess olika storlekar och former i alla möjliga höjder och vinklar och så fort hon nuddade dom med mulen så klickade jag och belönade henne med godis. Hör och häpna hon nuddade till och med den "läskiga" bollen idag.

Man märker att hon tycker det är jätte kul och det är ju ett bra sätt att aktivera henne en dag som denna med busväder som man gärna inte vill vara ute och härja i.

Nu när hon har fattat detta så bra så ska jag öka på svårighetsgraden nästa gång så hon får tänka lite mer. 


Blev lite bakning efter stallet och nu ska jag faktiskt ta och lägga mig och sova för i morgon när man vaknar så blir man ett år äldre. 


 

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards