Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Sandra Åhlin - 2 februari 2013 00:30

Övning ger färdighet och det har jag fått uppleva många gånger som tex nu.


Det är så himla roligt att min bus häst är så lätt lärd.

Har klickertränat henne endast 2 gånger och hon tycker det är ur kul.

Hon fattade fort att hon skulle nosa på sakerna som jag höll fram, att klicket kom och sedan att hon fick godis.  

Hon är så söt när hon sträcker fram lill mulen och ska nudda sakerna för att få sin belöning. 

Nej detta är någonting som vi kommer att fortsätta med.


Dessutom så himla roligt att jag ser på henne att hon litar mer och mer på mig.


Ikväll så åkte jag ut till stallet kring 7 tiden.

Mockade och gjorde i ordning och sedan så fick dom komma in tidigare ikväll och ha lite fredagsmys hehe.. 


Nu när jag släpper in dom på kvällen så springer Turid in direkt till hennes box så hon har lärt sig vart hon bor nu.

Greven har lärt henne.. för han springer ju alltid in först och sedan så ställer han sig och blockerar sin box så halva hans rumpa sticker utanför bara för att inte Turid ska komma in haha.. sedan när hon sprungit förbi honom och är på väg in till sig så går han in. Han är rolig.  


Det blev iallafall Granngårdens havrefria musli till Turid denna gång samt B vitamin.

Första måltiden var hon skeptisk och undrade om inte matte var riktigt klok och hade köpt fel mat men nu slinker det ner.


Tog med mig en banan till stallet idag också bara för att kolla vad hon tyckte om det då jag har en kräsen liten polle och det var goda saker tyckte hon hehe.

Det var därimot ingen höjdare med lakrits godiset som jag köpte åt henne så det får nog Greven äta upp för han gillade dom.  

Den gossen äter ju ALLT!


Har varit en lugn fredag för min del iallafall.

Förutom stallet och hundarna så har jag mest legat i soffan och läst.. har haft sådan eländig huvudvärk så har inte orkat med någonting.


Ska gå sova nu hade jag tänkt.. är så grymt trött.


I morgon så väntar en promenad med Turid igen.

Lite träning med hundarna och sedan se film på kvällen och bara känna lugnet.


Arbetsintervjun gick bra i onsdags men som vanligt så blir det att dom säger: Vi hör av oss inom en vecka.. ja så vi ser ju till veckan vad man får för besked helt enkelt.

Men jag fortsätter söka för fullt.

Någon gång borde man ju få napp! Gäller bara att få in foten någonstans.

Dagens arbetsmarknad är inte lätt.


Natt natt.


Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards