Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Sandra Åhlin - 25 juni 2012 23:08

Dagen idag har jag spenderat med att fixa och dona med en massa saker och ärenden.
Typ ringt en massa samtal och sånt.
Sedan så kom Erika förbi en sväng så vi drack lite kaffe och satt och surra på en stund.


Åkte även in till granngården en sväng idag och köpte en ny grimma och en flughuva till Turid.
Hon blir så himla irriterad i ögonen av alla flugor nu på sommaren.


Åkte ut till henne nu ikväll och borstade henne, satte på henne grimman och flughuvan och sprayade även på henne broms broms som jag fick låna av A.  
Ska åka och köpa flugmedel i morgon då mer pengar anländer till kontot.

Blev ganska snopen då jag kom dit och trodde att hästarna redan hade ätit upp en 10 kg saltsten på bara 1 dag då jag inte såg till den någonstans.. men efter en mer noggrann titt så såg jag att dom hade puttat eller sparkat ner den en bit längre ner i hagen.   
Dom hade det bara skönt livsnjutarna i Hössjö på betet sitt.

Fyllde även på rent friskt vatten åt dom.


Ska dit i morgon igen och kolla till dom och se om Turid har fått behålla grimman och flughuvan på.
Jag hoppas det iallafall så att man slipper gå leta i den stora hagen   


Hon blev då nöjd och tyckte det var ganska skönt att få flughuvan på sig så får hoppas på det bästa.
Men man vet ju aldrig med unghästar vad dom hittar på för bus.. hehe.. dessutom så kan ju även dom äldre damerna försöka dra av hon.

Återstår att se i morgon som sagt.

I morgon så ska jag även ta med mig Jolly bollen med äppel smak som jag fick låna av A och se vad Turid tycker om den.
Kan ju vara skönt för henne att få något att busa och leka med då hon är ensam unghäst på betet och dom äldre damerna är väll inte så roliga att leka med antar jag.  

Måste även ringa efter hovslagaren för Turids hovar ser förfärliga ut så han måste komma och verka henne.

Ska ringa efter honom i morgon och se när han har tid att komma ut.

Tränade på lite hovlyft idag och hon fjantade sig rejält då jag skulle lyfta framhovarna och skulle stegra sig och ha sig men jag gav mig inte så försökte några gånger och då hon till slut gav efter och lyfte på benen fint och försiktigt så ställde jag mig och kliade henne på halsen och berömde henne samtidigt som jag höll i hoven.
Får hoppas att hon slutar med dessa fjanterier snart för det är rätt drygt om hon ska hålla på varje gång hovslagaren ska komma och verka henne.


                     

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards