Alla inlägg den 14 april 2012

Av Sandra Åhlin - 14 april 2012 21:14

Snart ska jag ta mig ett varmt skönt bad det är jag värd! Skit väder ute också.. Var ute på en promenad tidigare med mina underbara ♥ dom gillade det inte för dom tycker som matte att är det skit väder ute så ska man bara ligga inomhus och mysa istället  

Sing a long på tv och efter det så ropar nog john blund att jag ska stänga igen dom blå för denna dag!


Som många gånger förr så har jag ingenting vettigt att skriva här på min blogg idag.. för ibland så händer det som sagt ingenting speciellt om dagarna.


Vi får helt enkelt höras vid ett senare tillfälle istället!

Av Sandra Åhlin - 14 april 2012 01:34

Sitter hos syster & Anton på Marieberg och är barnvakt åt lilla Celina ikväll.
Amina den äldre av mina systerdöttrar är hos sin pappa i Kramfors!
Syrran och gänget skulle ut på något galejj så karln min har nyss åkt iväg för att hämta hem dom!
Så snart får man åka hem och sova i sin efterlängtade säng.
Det tar på att passa upp barn en hel kväll då man inte är van *skratt*

Har haft en bra kväll iallafall och lilla Celina har varit på jätte bra humör trots hennes ögoninflamation. (Som börjar gå över)
Vi har varit ute och gått på en liten promenad med barnvagnen, kollat på teletubbies,sjungit, lekt med baby gymmet osv.
Klockan 20.oo så blev hon jätte trött men hon fick glatt hålla sig vaken i en timme till.. så moster gick och bytte blöja och tog på pyjamas sedan så fick hon sitta mellan mig och Nicke i soffan och kolla på tv en stund innan det var dax för välling.. efter vällingen så fick hon tutten, droppa ögonen och sedan så var det bara att stoppa henne i sängen och där ligger hon snällt och sussar så sött. 
Somna på studs.
Ett sånt snällt barn som Celina önskar jag mig när det är dax för mig och karln att skaffa. *ler* Snällare unge för man leta efter.

Tidiagre idag så har det inte hänt så himla mycket då man tog en rejäl sovmorgon..

Bara hunnit med att ta en powerwalk med hundarna så man blev alldeles svettig.. men hundarna blev då nöjd för så fort man kom innanför dörren igen så sprang dom direkt till sina bäddar och la sig    

Av Sandra Åhlin - 14 april 2012 00:53

Av Sandra Åhlin - 14 april 2012 00:50


Gulligt.. Här kan vi snacka obrydda hästar :P

Av Sandra Åhlin - 14 april 2012 00:30

Hästar har hovar, som bär dem över frost och snö.
De har en hårrem som skyddar dem mot blåst och kyla.
De äter gräs och dricker vatten.
De lyfter svansen och galopperar bort.
De behöver inte stora salar och praktfulla boningar...
När de är tillfreds gnuggar de halsar och mular mot varandra.
När de är arga svänger de runt och sparkar åt varandra.
Sådant är hästens sanna väsen.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards