Alla inlägg under mars 2012

Av Sandra Åhlin - 21 mars 2012 22:52

Ett hett tips till alla hästälskare så här på våren då hästarna börjar fälla.
KOSKRAPA!!!
Den är även bra för att få bort ingrodd skit och lera som har fastnat i pälsen.
Jag fick själv pröva en på Turid här om dagen och sedan dess så åkte jag och införskaffade mig en egen faktiskt.  
Blev helt såld på den.
 
Billig och värd alla pengar.


 

Av Sandra Åhlin - 21 mars 2012 22:44


Emmy gillade inte riktigt blixten på kameran  
 


Midna älskar sin pip leksak  
   


Av Sandra Åhlin - 19 mars 2012 21:30

Tänkte köra igång och bygga lite hinderstöd och cavalettistöd i veckan. 
Det låter lätt men för mig lär det väll bli svårt.


Jag har ju något att roa mig med och kul kommer det att bli.
Få använda sin lilla hjärna till något. Haha!

Ska bli mycket intressant att se slut resultatet.


Tur att man har farfar som är en duktig snickare ifall det skulle skita sig rejält.
Jag är ju inte direkt den smartaste personen här i världen *ASG*


Ska även åka och köpa några bommar att måla.
Har dock inte bestämt mig för vilka färger jag vill ha ännu.


Kör så det ryker!


Jag och Turid ska ha mycket roligt tillsammans när allt är klart.  


Av Sandra Åhlin - 19 mars 2012 14:28

Ja jag och Stina har alltid kul.. Vi gillar att fula oss  
 

Av Sandra Åhlin - 19 mars 2012 14:21

Igår så var man hos syster Jenny & Anton och hälsade på hela dagen. Blev även bjudna på korvstroganoff och ris till middag!
Vi gick på en promenad runt Nydala med hundarna så dom fick se något annat än bara Bullmark.   

Systerdottern Amina & Midna.
 

Av Sandra Åhlin - 16 mars 2012 13:58

Den här goa valpisen Gaia fick jag äran att mysa med igår.
Stinas nyaste tillskott.
En 8 veckor gammal Cane Corso  


Valpar är så himla mysiga.
Måste bara få visa er henne ---->


HUR SÖT FÅR MAN VARA? =)


           


För er som vill veta mer besök gärna hennes hemsida Rottis-Cane

Av Sandra Åhlin - 16 mars 2012 13:54

Midna och husse har invigt uteplatsen för i år.
Dom satt ute och solade hur länge som helst.  

   

Av Sandra Åhlin - 12 mars 2012 16:20

I lördags så var vi på hundutställningen i Vännäs ridhus.
Som vanligt så fick vi jätte fin kritik men hanteringen är en helt annan fråga.. jag får verkligen inte till den på lilla Midna.
Hon bet dommaren i fingret...
Men eftersom att hon inte tycker att det är nå roligt med utställningar så har jag nu beslutat mig för att lägga det där på hyllan och satsa på agility och spår istället som hon älskar över allt annat. Och Emmy älskar ju också spår så det blir kanon.
Jag vet att jag har bra och fina hundar iallafall. 

Dock var det lite roligt när Stina skulle ställa sin nya rottis hane Akilles.
Han har gått skit bra på officiella utställningar runt om i världen.. fått jätte fin kritik.. har skit fina vinklar och har fått exellent och ck och slagit ut varje hane på alla utställningar han varit på förutom nu på denna inofficiella.. nej då hade han för stort huvud.. En rottis med för stort huvud? haha har aldrig hört nått roligare.. och för välvinklad?? Och för stor? Haha ja jösses säger jag!!
Hanen som gick vidare var tanig och långnosad och såg ju fan ut som en dobermann i kroppen..

Jag vet inte jag gillar inte dommarna som brukar dömma på inoficiella heller.. dom kan ju ingenting!
Se bara tillexempel på Midna.. nu då hon bet dommaren i fingret varför backade dommaren? Varför vara dommare om man är rädd för hundarna man ska dömma? Varför inte ta tag i hunden och säga åt den på skarpen.. nu vet ju Midna att hon slipper undan med att bita dommarna i fingret  

Jaja nu lägger vi det här med utställningar på hyllan för ett tag!

Ifredags så var jag och Nicke barnvakt till mosters minsta älskling Celina i några timmar.
Annars så var man i stallet och donade på med Åsa på förmiddagen.

Söndagen blev en lugn hemma kväll framför tv:n och mys i soffan med min finase älskling <3

Ponnyakuten? Ja vad säger man.. det börjar lixom att spåra ur tycker jag.. se bara på den där tjejen som har med sig sin ponny som hon ska rida in.. snacka om att fjaska och dalta med hästen.

Nej nu ska jag bege mig ut på en promenad med hundarna.
Synd på blåsten men solen skiner ju iallafall och det är huvudsaken.

Nu måste jag slita mig ifrån datorn.. Men vi hörs jag lovar! Hehe.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards