Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Sandra Åhlin - 6 mars 2012 18:45

Idag så klev jag upp tidigt.. eller tidigt och tidigt kan man väl diskutera men tidigt för mig iallafall som är arbetslös och bara går hemma och tråkar på dagarna och sover lite väl länge på dagarna!

Klockan 08.00 så ringde väckar klockan så då blev det till att klä på sig, rasta hundarna, ge hundarna morgon käk, lasta in hundarna i bilen och sedan bege sig till stallet.
Åkte och hjälpte Åsa lite i stallet idag!
Har haft en mycket fantastisk och lärorik dag!  
Det har varit skönt att vara ute hela dagen också.
Det blev att mocka ligghallen till korna, klippa klövarna på en av fjällkorna, laga en hage, ge hästarna mat och vatten, borsta lite hästar osv.

Turid var så söt för hon lekte följa john med mig i hagen.
Nyfiken i en strut den där fisen.
Sedan så stod hon och bara njöt då jag borstade henne i hagen.
Så fort jag gick iväg å hon var klar så kom hon där med sitt lill huvud och skulle försöka tränga sig in och fram bland dom andra hästarna till mig.

Jag som inte är van att vara ute hela dagarna är typ hur trött som helst nu i både huvudet och kroppen.
Hade tänkt sätta mig i soffan och vila lite och kolla på tv men då hade jag bara somnat så jag tog tag i städningen här hemma istället och ska snart fortsätta med det som är kvar.
Kommer nog somna som en knubbad säl i natt. Haha!  

Får hoppas att Åsa ringer snart och vill ha lite mer hjälp. =)


Beställde nyss lite saker till Turid som jag har suttit och dreglat över ett bra tag nu så nu väntar jag på att några paket ska anlända här vilken dag som helst. Kanske i slutet på nästa vecka eller så.

Ja jag är hopplös jag vet.
Men jag blir så glad av att shoppa lite i mellan åt.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards