Alla inlägg den 3 november 2011

Av Sandra Åhlin - 3 november 2011 22:40

God kväll

Idag så har man fortsatt med städningen här hemma.. Det är inte allt för mycket kvar nu och jag siktar att vara klar tills på lördag så det ska nog inte vara några problem.
Men varför måste man ALLTID byta gardiner då man städar.. haha.. omväxling? Ja jag vet inte.
Sandra i ett nötskal iallafall.

Har även hängt upp ett ljusnät på buskarna vid uteplatsen blev riktigt mysigt.. har även hängt upp ljusslingan men den ska inte tändas än på ett tag!

Har även hunnit vara ute på en promenad och rensat tankarna lite.
Samt sett lite på TV.

Imorgon blir det att städa det som är kvar samt träna dom 4 benata lite.

Sedan så får man se vad resten av fredagen har att bjuda på.


 


  

Av Sandra Åhlin - 3 november 2011 13:26

I natt har man inte sovit så bra vilket jag redan hade förutspått.
Vaknade flera gånger och sov oroligt! Vred och vände mig hela tiden.
Nåja hundarna har nyss varit ute och sedan fått käk så nu ska jag ta en kopp kaffe sedan köra igång med städningen igen.
Senare ikväll så blir det en promenad sedan se lite tv.

Måste även sätta mig och beställa lite nya vinter ridkläder och ett par varmare ridskor.. blir nog ett par stallkängor som jag både kan ha i stallet samt rida i.

Av Sandra Åhlin - 3 november 2011 00:27

Igår var andra ridlektionen sedan ridskolan drog igång.. Jag var jätte taggad från början men det var verkligen inte min dag!
Inget gick som jag ville och jag och Birk höll på att gå omkull på en lerfläck så jag blev livrädd.. mitt hjärta började slå hårt och snabbt där ett tag.. det var lixom bara oavgjort.. han stöp, kom upp på benen, stöp, kom upp på benen igen och stöp och som tur var kom upp på benen igen.. svårt att förklara men Birk hittade lixom inte balansen riktigt efter att han halkade till så det blev som en trippel halkning där.. Jag lyckades dock sitta kvar men hade det gått riktigt illa så hade jag ramlat av över halsen och fått Birk över mig.. Jag är helt övertygad! Inte så skönt att få en häst på typ 600-700kg över sig!
Efter det så blev det skritt jobb för mig och försöka få Birk lösgjord och gå i fin form.
Det gick bra i mellan åt och man kände när han höjde ryggen och började arbeta på rätt sätt.
Det blev jobb på volt, öka och minska volten, det blev skänkelvikningar, osv osv.

Tappade dock framåtbjudningen i mellan åt då han var rätt seg och inte riktigt ville gå fram hela tiden så man fick sitta och driva gärnet  
Ganska coolt med träningsverk efter bara skrittövningar.. men snart är man väl i form igen hoppas jag.. det brukar ju gå rätt snabbt att hitta tillbaka till ridningen igen efter att man kört igång så man får väl hoppas man har den turen.


Jag är för feg och tänker bara på en massa saker som KAN hända hela tiden då jag rider..gamla minnen och ridolyckor som jag varit med om lixom ploppar upp i skallen på mig.. Så jag måste verkligen jobba med mig själv stenhårt nu.
Får ta nya tag tills nästa tisdag!

Nicke försökte få några bilder på mig och Stina igår då vi red men eftersom att det var så disigt väder i luften så blev det inga kort bara svart och en massa spöken på bild som man brukar säga.. ni vet dom där vita prickarna.. såg typ ut som att snön vräkte ner haha!

Men jag har världens bästa ridlärare för hon tror verkligen på mig! Hon tror på mig trots mina brister eller vad man säger.. Hon vet att jag verkligen kan om jag bara vill.. Åsa hon är för gullig hon!


Förlåt att jag inte har bloggat någonting idag.. men jag har inte varit på humör.. tror jag börjar komma in i depp igen *suck*



Förresten Stina har kommit på att jag har "ticks" för hon säger att jag ALLTID gäspar då jag pratar med folk i telefonen då jag ska lägga på.. och då jag tänker efter så gör jag fan det!  

Idag så fick systerdottern Amina följa med till Hissjö en sväng och leka lite med Nickes systerdotter Martina som är här på besök i veckan.. hon bor ju egentligen i Stockholm så dom brukar passa på att ses då hon kommer på besök.

Efter Hissjö så tog jag tag i städningen här hemma.. det ska städas från golv till tak och alla skåp ska tas så det lär ta några dagar men skönt då allt är klart och man bara kan myyysa och känna lugnet!

Nu vill jag ha snöööö! Är så less på detta blötväder...

Nej nu ska jag försöka sova.. sömn medicinen är ju slut så får se hur bra det går! Men hoppas att man får någon timmes sömn iaf!

 

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards