Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Tandvärk :/

Av Sandra Åhlin - 31 mars 2014 17:13

Förbannade tandärk som bara tvärkom.. sluta att göra så ont.  

Jag hoppas att dom 2 alvedon som jag tog för ett tag sedan börjar verka snart och gör susen och lindrar smärtan lite iallafall.


Nåja det får bli en lung kväll framför tv:n då man har varit ute med lilla vovven på en promenad helt enkelt.


Idag så satt jag hästen i skrittmaskin för första gången.

Så nu har vi invigt den också.


Jag trodde som vanligt med mina missbedömningar av henne att hon skulle bli helt galen och bara sparka och slå bakut men hon tog det hela med ett stort lugn och tyckte det var roligt att få gå lalla runt där i.


Hon har alltid varit så himla nyfiken på den då vi har gått förbi den och nu vet hon ju vad det är.  


Började i ett lugnt och sakta tempo så att hon bara fick gå snusa på lite och känna sig för och sedan ökade lite eftersom till ett lagomt tempo.

När skrittmaskinen sedan bytte varv efter ett tag så blev hon lite snopen först men hon är ju som sagt väldigt lättlärd och förstod snabbt vad hon skulle göra och att hon skulle byta varv och börja gå åt andra hållet.

Första gången när hon stannade upp och hon fick den i rumpan så blev hon lite paff och nästan arg på sig själv och började trava iväg framåt men sedan så höll hon bra koll både bakåt och framåt och skrittade på fint.


Det är som skönt nu när man vet att hon tyckte det var så himla kul att få gå runt där i och pröva någonting helt nytt.


Det är bra uppvärmning före ett pass eller efter ett pass att bara ställa in henne där eller om man har bråttom någon dag så kan man bara ställa in henne där medans man mockar och gör klart.  

Guld värt ju.


Imorgon så blir det ett tömkörningspass.



 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:54


Bilden på Jonna på lucia fotograferingen på VK huset blev faktiskt över förväntan. Den blev super bra med andra ord.    Våran lilla fotomodell.       Här är våran älskade lilla lucia Jonna 17 månader som 2016 önskar alla nära och kära en gl...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:49

        Jag fick världens bästa dotter som är så fin och perfekt på alla sätt och vis. Jag kommer alltid att finnas vid din sida gumman min. Du är det finaste och bästa som har hänt mamma och pappa. Vi älskar dig!    ...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:47


   Vi 2 föralltid  

Av Sandra Åhlin - 15 november 2016 16:26

Lite trist att den första snön har regnat bort.. nu är det inte så mycket kvar och gräsmattorna har börjat synas igen.. dessutom skulle det bli minusgrader också så nu väntas årets första halka också. Blir att införskaffa lite broddar här hemma til...

Av Sandra Åhlin - 12 november 2016 11:16


  Åka pulka med mamma innan lunch vilan var roligt tyckte Jonna. När hon vaknar så blir det mellis sedan så väntar nya äventyr för henne då hon ska få besöka Leos lekland för första gången 👍😊     ...

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards