Alla inlägg under oktober 2013

Av Sandra Åhlin - 2 oktober 2013 15:56

Midna var jätte duktig på våran lydnadsträning idag.

Lite väl övertaggad men man ser att hon verkligen brinner för det.  

Nu ligger hon och biter på ett grisöra i hennes bädd. Söthund 

Av Sandra Åhlin - 2 oktober 2013 13:17

 

Nu är det höst och betesperioden är över även för detta år.

Ska ta och skicka in en analys på Turid.

Se hur parasitläget ligger till i hon.


Blir en sväng här till stan i eftermiddag och besöka Granngården och köpa lite Vitaminer till gumman och då blir det även att inhandla kolla masken så man kan ta och göra det här i veckan eller början på nästa vecka.

Av Sandra Åhlin - 1 oktober 2013 18:29

Ingen kan någonsin ändra min kärlek till Turid. 


Är super nöjd över min älskade häst som skötte sig så bra på eftermiddagens träning.

Jag är verkligen lycklig att jag hade chansen att få köpa en sådan fin och underbar häst.

Det är lycka.

Vi är som gjorda för varandra.


Idag så körde vi lite Nh/klickerträning.


Tog även fram ett paraply och körde lite toleransträning med henne.

Fällde upp det och la det på banan och skickade fram henne för att lukta på det och spana in vad det var och nyfiken som hon är så svarade hon direkt på min fråga och gick fram och puttade på paraplyet men sedan tvärkastade hon sig bakåt då hon nuddade paraplyet med mulen och det rörde på sig lite haha.. Det såg rätt kul ut.

Men hon var fram lika fort vid det igen och skulle leka med det och tyckte mest att det var en rolig leksak.

Tog upp paraplyet och gick med det uppfällt brevid Turid och helt obrydd gick hon där brevid mig.

Så nu har vi paraplytränat också. Hon hade ju aldrig sett ett paraply förut.  

Får se vad hon tycker om det nästa gång.


Vi tränade på att kliva upp på lastpallen och backa av den.

Även det satt klockrent.

Tränade på att backa undan och komma på kommando.

Tränade några varv på volt som satt som en smäck idag och Turid lyssnade bra på både kropps språket och rösten.

Hon är så signalkänslig min dam.


Tränade även på att lukta på en pisk i olika höjder och vinklar så hon fick strecha lite.   

Är bra strechövningar att göra tycker jag.



Har nyss käkat middag och tänkte mig ut med vovvarna en sväng nu.

Sedan så blir det att känna lugnet i soffan resten av kvällen.


Kolla efter lite mer prylar till Turid typ.

Ett regntäcke och ett till vintertäcke.

Lär nog hitta något mer fint också som vanligt.  


Imorgon så blir det lite lydnadsträning med vovve också och en långpromenad i skogen.

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards