Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Sandra Åhlin - 11 oktober 2013 22:34

Ja som sagt i veckan så har jag haft fullt upp med diverse saker och inte haft tid att sitta vid datorn något.

Prio ett för mig har alltid varit och kommer alltid att vara mina djur.

Men i veckan så har jag tänkt lite mer på mig själv än vad jag brukar göra faktiskt.

Jag har höststädat hemma, bytt gardiner, möblerat om osv.

Det är dock inte klart ännu.


Dessutom så har jag börjat ett helt nytt liv med nyttigare mat, ingen läsk utan dricker vatten istället och promenader för mitt eget mående och välbefinnande.

I Tisdags och Onsdags så blev det 50 minuters promenader och igår så tog jag med mig vovvarna och gick ut på en promenad i 1 timme och 40 minuter i rask takt och idag en powerwalk på 45 minuter.


Jag vill och måste ner i vikt men jag bantar inte utan dom kilon som jag tappar dom får försvinna i sin egen takt nu.

Har testat att stress banta förut och försöka hitta olika genvägar hit och dit som bantingspiller, bantningspulver osv för snabba resultat och vet att det bara blir pannkaka av allt då.

Så ett nytt liv med nyttig, hälsosam och god mat samt motion osv satsar jag på denna gång! 

Mår redan mycket mycket bättre.

Jag är gladare i mig själv och har mer energi och ork.

Jag har hittat motivationen nu som hade gömt sig i garderoben.


På Söndag natt innan jag går och lägger mig så tänder jag sista ciggen för gott.

Nu har jag äntligen fått en operationstid för att operera bort mina hemska knölar under armhålorna som blir av den 11 November.

Måste nämligen ha några rökfria veckor för att få bli opererad och jag gör fan vad som helt för att bli av med dom nu.

Har lidit och stått ut med dom så länge så nu ska det få bli ett slut på det.

Jag är nervös som fan men det kommer nog att gå bra.


Så ja vad säger man?

Jag är nöjd över livet och drar slutsatsen att jag är glad och lycklig över det jag har samt att jag bara blickar framåt nu istället för bakåt.

Det kan bara bli bättre inte sämre.


Trevlig helg!


Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards