Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Helgen är förbi..

Av Sandra Åhlin - 7 oktober 2013 13:07

Den här helgen hann ju knappt börja innan den var slut känns det som.


Men men min helg har sett ut som följande iallafall.


I fredags så blev det en tripp till Skellefteå för lite hockey.

Fast vad hände där lixom när man inte ens hejar på Skellefteå AIK.  

Men tänkte att det kunde vara trevligt att komma iväg en sväng och dessutom så hade vi jätte trevligt där borta.

Det bjöds på mycket skratt vill jag lova.


Vi åkte dit med Mattias chef och hans fjälla och en tjej som heter Viktoria.

När vi var framme så mötte vi även upp en arbetskollega till Mattias och hans chef som även han hade med fjällan sin, sedan Viktorias bror och nå fler typ.

Ja vi blev ett gäng.


Mattias och hans chefs arbetskollega har hyrt en matchloge högst upp hela säsongen så vi hade det riktigt gott.

Satt och prata och åt buffe innan matchen.

När matchen började så var det bara att gå ut genom en glas dörr intill rummet och sätta sig och kolla när dom spelade.

Efter 1:a perioden så bjöds det på kaffe och kaka.

Ja det var en himla trevlig kväll med trevligt sällskap helt enkelt.

Och ja lite glad blev jag ju att Skellefteå vann mot Leksand med 2-1 i sista perioden såklart men det är ju bara för att jag bor i Västerbotten så lite måste man ju ändå hålla på sitt lag.

Fast mitt hjärta går till Luleå.  



På lördagen så blev det att åka in till stan en sväng för lite ärenden under dagen och sedan så tömkörde jag Turid på eftermiddagen.

Det blev ett kort arbetspass för oss i lördags men jag gav mig rätt fort då Turid var så pass duktig.

Hon tog varje sväng och varje start och stopp klockrent.

Och när det gick så pass bra så ville jag inte fortsätta utan ge mig där.


Efter att jag hade tömkört pollen klart så kom Celina hit till moster och vi hade det riktigt mysigt.

Vi åt tacos, tog en promenad med vovve, såg madicken och pippi och åt lite lördags godis osv.

Dessutom så sov ungen så himla bra då hon var trött redan 20.00 men jag höll henne vaken till 20.30 och skickade henne i säng då när hon höll på somna med nappflaskan i munnen när jag gav henne välling.

Sedan fick jag lov att väcka henne 08.45 på söndags morgonen.

Så ja utvilad och pigg var man iallafall.  


Söndagseftermiddag så blev det jobb för Turid igen.

Denna gång både tömkörning och lite arbete på volt.

Denna gång så tog jag fram en presenning som hon fick gå över i både skritt och trav, ställde upp lite koner som vi gick slalom mellan från olika håll och vinklar.

Hon var duktig men hade lite väl mycket överskottsenergi och brallade på lite mycket från början.

Men det släppte efter ett tag och då blev hon mer fokuserad och jobbade på riktigt bra där ett tag.
Det blev även pizza lunch tillsammans med syster & Anton.


Idag så ska T fakiskt få vila.

I morgon så blir det en promenad i skogen.


Nu är det dax att ta en promenad och rasta vovvar och låta dom busa av sig en stund.

Dom har energi till tusen idag.  

Blir lite sökövningar uppe på åkern också så dom får använda hjärnan lite.


Måste berätta att jag kommer vara tråkig och inte uppdatera bloggen något i veckan då jag inte kommer att ha tid med det.

Men jag återkommer.


Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:54


Bilden på Jonna på lucia fotograferingen på VK huset blev faktiskt över förväntan. Den blev super bra med andra ord.    Våran lilla fotomodell.       Här är våran älskade lilla lucia Jonna 17 månader som 2016 önskar alla nära och kära en gl...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:49

        Jag fick världens bästa dotter som är så fin och perfekt på alla sätt och vis. Jag kommer alltid att finnas vid din sida gumman min. Du är det finaste och bästa som har hänt mamma och pappa. Vi älskar dig!    ...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:47


   Vi 2 föralltid  

Av Sandra Åhlin - 15 november 2016 16:26

Lite trist att den första snön har regnat bort.. nu är det inte så mycket kvar och gräsmattorna har börjat synas igen.. dessutom skulle det bli minusgrader också så nu väntas årets första halka också. Blir att införskaffa lite broddar här hemma til...

Av Sandra Åhlin - 12 november 2016 11:16


  Åka pulka med mamma innan lunch vilan var roligt tyckte Jonna. När hon vaknar så blir det mellis sedan så väntar nya äventyr för henne då hon ska få besöka Leos lekland för första gången 👍😊     ...

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards