Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Sandra Åhlin - 12 maj 2012 00:58

Är hos syster och Anton och sitter barnvakt åt lilla Celina ikväll.
Hon sover som en stock och har inte vaknat en enda gång och saknat tutten.

Jag och min andra hälft har suttit och kollat lite på film samt kollat runt lite på datorn.

Har även prövat en massa klänningar till bröllopet eftersom syrran och Anton gifter sig i Augusti och jag och min äldsta syster Maria ska vara brudtärnor.
Jag gillade en klänning starkt så hoppas att hon väljer den nu. 

Hundarna fick vara hemma så hoppas att dom sköter sig bra.
Gick en sväng med dom efter vägen innan vi åkte hit sedan svängde vi av vid en liten väg som går in till skogen så att dom fick springa av sig lite och det var rally kan jag lova. Dom blev överlyckliga och sprang som aldrig förr. 


Har även köpt mig en vespa så att jag kan ta mig till stallet och praktiken lättare nu.  
Lite drygt då man inte har något körkort ännu.. är seg på det där tyvärr.
Men det kostar ju också.. och man är ju inte direkt miljonär :/
Men så fort man får sig ett jobb nu så blir det att lägga undan till körkortet och börja köra igång med det.
Teorin håller jag då på att nöta in för fullt nu samt så övningskör jag privat.
Men man vill ju självklart komma längre.. men då pengarna finns så ska jag anmäla mig till en intensivkurs hade jag tänkt och ge gärnet.


Fick även veta idag att man kommer få flytta in i lägenheten som man har hittat och ska åka och skriva kontrakt på måndag.
Så jag hoppas på inflyttning så fort som möjligt för nu är jag less på Bullis.

Nu börjar allt flyta på så nu hoppas jag att det fortsätter.

Har även tappat motivationen till att träna då nästan ingen tid finns över till det just nu.
Så jag satt och googlade runt lite på internet efter ett diet pulver som är lite billigare än Cambridge kuren och tänkte ge det en sista chans.
Måste verkligen ner i vikt nu alltså.
Dom 30 kg som jag har lagt på mig under dessa 4 år ska nu bort.
Då slipper man denna trötthet, ryggont samt problemet med knät kanske.

Hittade Sophia kuren som jag tycker lät mycket intressant..Dessutom så är den laktosfri och det är ju bra för mig som är lite överkänslig mot för mycket mjölk.
Jag vet att jag kan bara jag vill.. jag är bara så förbannat lat nu för tiden.
Men nu j*vlar vill jag ha bort dom överflödiga kilona så att man får börja trivas med sig själv och så att man blir en vanlig människa igen.


Tog kontakt med Sophia kuren och skulle till och med få ett mix paket med 21 st påsar i olika smaker gratis så att jag fick pröva mig fram vilka smaker som jag trivs med innan jag gör beställning och det var himla snällt av dom tycker jag.
1 vecka gratis   Tummen upp.
Men denna gång ska jag bara sätta upp små mål åt gången och inte gå lika snabbt fram som förut så allt bara blir pannkaka igen.
Tänkte mig ca 5 kg åt gången och hade tänkt hålla på i kanske 2 månader till att börja med och se hur mycket man har gått ner tills dess.
Fy på mig hur man har förstört sin egen kropp alltså. Men som sagt man lär sig ju av sina misstag.
Eftersom jag inte har någon tid över till träning på gym just nu så får jag som sagt nöja mig med promenader och lite cykling till att börja med!
Det är som sagt fullt upp i mitt liv nu.
Jag börjar praktik heltid, jag är mitt uppe i en flytt, alla djuren ska ha sitt samt så ska jag hinna varva ner mellan åt och ta hand om mig själv lite också.
Men jag börjar här och ser hur långt jag kommer.
Får hoppas att min envisa sida kommer upp och visar sig  

Nej nu ska jag hem och rasta hundarna och sedan sova.
I morgon så ska jag ta en sovmorgon vilket jag inte har tagit på väldigt länge nu för jag är ju duktig och kliver upp i tid på morgonen nu iallafall enligt mig själv!

Godnatt & sov så gott.
Må stjärnorna tindra över er.  
   

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards