Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Sandra Åhlin - 5 januari 2013 19:59

Fredag: Jag råkade vakna 13.3o då jag bara somnade om då klockan ringde som jag hade ställt på 09.oo för att inte sova bort hela dagen.
Så hann inte med allt för mycket igår.

Det blev att åka ut till stallet en sväng där det blev att ta en promenad med Turid.

Denna gång så gick vi åt andra hållet så att hon inte såg Greven i hagen och det var lite läskigt tyckte Turid som var mycket på tårna och tyckte allt var otäckt.
Så nu har vi något att träna på.  

Så nu blir det att gå åt det hållet hädanefter några gånger tills hon har vant sig och blir lite mer avslappnad. 

Fast hon lyssnade mycket bra på mig ändå.. när jag stannade så stannade hon, när jag backade henne så backade hon osv.


Prövade även ett vintertäcke på henne som jag var och hämtade ifrån Kicki och det satt bra.. lite stort men då kan hon ha det iallafall denna vinter ut förhoppningsvis 


Sedan så blev det en kaffe och lite surr hos Angelica och sedan så var det bara att åka hem och duscha och sedan bege sig in till stan på All Star och Antons 30 års firande.

Hade bokat bord där och Anton blev mycket snopen när vi alla folk stod innanför entren och sjöng för honom då han kom in. (Han visste ingenting)

Så det blev att avnjuta en god middag med ett glatt gäng.

Resten av gänget skulle dra vidare men jag och älsklingen åkte och hyrde några filmer och myste ner oss framför tv:n istället. =)


Lördag: Klev upp vid 11.oo

Gick en promenad med hundarna samt gav dom sen frukost.

Åkte och handlade hem lite mat från Ica Kvantum så nu slipper det eka i kylen och frysen då man öppnar dom.. haha..

Sedan så åkte jag ut till Turid.

Idag så fick hon en vilodag samt komma in lite tidigare.

Hon fick till och med testa att springa in från hagen själv idag och det gick bra tills hon följde med Greven in i hans box istället.. haha.. det uppskattades inte så mycket då han ville ha sitt gotta ifred så fick hämta ut henne därifrån och visa henne till sin box men nästa gång så ska hon nog gå rätt.


Hon var jätte söt i sitt vintertäcke som hon hade på sig ute för första gången idag.

Söt hästen min.



Söndag: Står städning på schemat och sedan så ska hundarna få sina klor klippta. =)

Får se vad resten av eftermiddagen/kvällen har att bjuda på. 


Nu då Hööks har rea så passade jag även på att slänga iväg en beställning.

Lite ego för det blev mest saker till mig själv denna gång men även lite till Turid fick slinka med.

Som tillexempel 2 stycken schabrak som jag inte kunde slita mig ifrån samt ett regntäcke i stl: 135 cm så har hon att växa i.

Som vanligt så skulle jag ju inte handla nå mycket men notan landade iallafall på dryga 2500:-  



Har förresten insett att Turid nog var rätt så olycklig på gamla stället där hon stod nu innan jag flyttade henne här före nyår.

Nu på nya stället så är hon mycket gladare.. hon har fått jätte blank och fin päls samt man/svans och börjar bli jätte fin i hullet på bara den här första veckan.

Hon springer och busar för fullt i hagen. Dessutom så tycker hon nog att det är rätt så skönt att få komma in och lägga sig och få sova nu på kvällarna då hon växer så mycket. En helt ny häst har jag fått ♥

 

Nåja nu blir det att äta lite tomtegröt som blev middagen idag samt glo på lite film. 

 

 

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards