Alla inlägg under augusti 2012

Av Sandra Åhlin - 17 augusti 2012 13:01

Du ska veta att jag älskar dig Turid.
Du gör alltid ditt bästa och får mig alltid att le.
Det finns ingen tvekan om att du är världens bästa häst! ♥






Av Sandra Åhlin - 15 augusti 2012 23:02

         


Min älskade häst <3










 

Av Sandra Åhlin - 14 augusti 2012 15:18

 


Jo jag har bestämt att vi ska grilla idag till middag.. Gott..   

Har ätit grillat i sommar men vi har inte grillat något själv här hemma.

Tänkte inviga den allmänna grillen på gården eftersom vi slängde våran andra då vi flyttade och inte har hunnit införskaffa någon ny ännu.


Idag så är det tisdag och jag är fortfarande sjuk.. blää.. hängig, trött, orkeslös m.m Har något skit i kroppen.
Jag känner att det är något som inte är som det ska!


Nu sitter man och väntar på att tvättstugan ska bli ledig så man får gå och tvätta någon gång.
Sedan blir det en sväng till älskade hästen.





Av Sandra Åhlin - 3 augusti 2012 17:40

Ja vad säger ni? Hiss eller diss?

Själv är det absolut ingenting jag skulle sätta på min hästs fötter iallafall.. dessutom ganska svår matchat till övrig utrustning/outfits tycker jag.
Tycker mest bara att det ser roligt ut om jag ska vara ärlig.

Nej inget för en Nordsvensk Brukshäst iallafall.

Men skulle säkert vara sött på en liten ponny eller en pimpad hopphäst inför tävling om man vill synas.  


 

Av Sandra Åhlin - 2 augusti 2012 19:32

 

Av Sandra Åhlin - 2 augusti 2012 19:27

 

Inte världens bästa bild då den togs med mobilen men det jag ville komma fram till var att vi fick besök av rottisen Akilles och boxervalpisen Cash igår :P
Midna låg och vilade med dom på soffan i cosyhörnan medans Emmy låg inne i sovrummet i sängen.
Det är underbart med djur.  


Av Sandra Åhlin - 2 augusti 2012 15:31

Idag så är det tvättstuge dag, städdag och bakdag!

Det ligger kläder fulla golvet i badrummet så man kan knappt gå in där.. och lägenheten ser ut som ett bombnedslag trots att man städade i förrgår.

Måste göra något åt det.

Hatar när det ser ut som jävulensjälv här hemma.

Har bara så jävla ont i ryggen idag.. måste ha legat konstigt inatt.

Men men det är bara att bita ihop och köra på.


Nu har vi redan gått in på Augusti månad och frågan är ju vart solen är?

Tycker det mest har varit mulet och regn i sommar och för att inte tala om denna hemska åska som vi har haft i flera dagar nu.

Den hade visst slagit ner i något hus inte så långt bort härifrån också.

Fy fy jag som hatar Åska!


Ikväll blir det en långpromenad med hundarna så jag hoppas på uppehåll i vädret och inte en massa regn.


I helgen vet jag inte vad som händer.. men har inplanerat en kväll med några vänner på lördagen iallafall sedan så ska jag åka och mysa med pollan min.

Byggde en ny hage åt hästarna igår då gräset håller på att ta slut där dom står nu.

Vi jobbade på bra och det tog inte alls så lång tid som jag trodde att det skulle göra.

Så snart ska dom få flytta till den hagen istället.

Att gå beta gräs är ju bland det bästa hästarna vet och dessutom underbart bra för dom så dom ska få stå i Hössjö så länge gräset räcker.. hoppas på att det räcker september ut.. det skulle vara kanon bra!


Efter sommarvilan så blir det att köra igång med Turid igen.


Nästa gång måste jag komma ihåg att ta med mig kameran. 




Av Sandra Åhlin - 1 augusti 2012 20:51

Hemma från kryssningen nu och måste säga att jag har haft kanon härligt och många roliga dagar med ett mycket trevligt gäng.

Fylle kalas AB hehe.



 

Blev lite Hööks shopping till älskade Turre idag.

Detta klickade jag hem!


             



* En äppel grön grimma med grimskaft

* Ett äppelgrönt dressyr schabrak

* Ett äppelgrönt bling pannband

* Pälsglans

* Ett nytt träns

* En öronhuva

* En rotviska

Hon kommer bli en snygging i äppelgrönt min polla  


Nu ska jag gå sova.

Orkar inte sitta uppe längre.


Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards