Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

En liten uppdatering om blondie.

Av Sandra Åhlin - 28 oktober 2014 14:39

Igår så tog jag och Turid oss en 5 km lång promenad i solskenet. Inte så värst långt ändå men då det var mycket uppför så blev vi trötta och nöjda båda två ändå ;-)
Sedan så fick hon mumsa i sig lite betfor och b vitaminer som jag hade gjort iordning till henne samt äta sitt lunch hö inne för att sedan släppas ut senare på kvällen igen.
Hon fick stå inne i några timmar så hon fick torka upp samt lägga sig och vila lite. Hagarna är inte att hurra för nu då det bara vräkt ner regn i några dagar här i helgen så det är som en enda stor lervälling i hagarna nu så det blir mest att dom står i ligghallen och trycker. Så det är skönt att hon även har möjligheten att få komma in lite i stall och lägga omkull sig i mellan åt.
Även idag fick hon stanna kvar inne och käka sin lunch och komma ut lite senare.
Idag var 2a gången hon drog vagn och det gick kanon bra.
Man kan ju tro att hon inte har gjort någonting annat i sitt liv.
Alla utmaningar som man ger henne tar hon med ro.. hon är född till stjärna helt enkelt :-)

Imorgon så blir det en runda till med vagnen och sedan så blir det fatiskt lite vila för henne fram tills nästa vecka.
För på Torsdag morgon så drar jag och Micke till fjällen i några dagar.
Skönt att få komma bort lite och bara vara och andas lite frisk fjällsluft :-)

Nu bär det iväg till Pegasus en sväng och köpa vinterskor och broddar så det finns klart hemma tills i veckan då hovslagaren kommer.
Måste även förbi våran veterinär på Umåker och hämta ut en till spruta med avmaskningsmedel och trycka i Turid i morgon.
Täckprovet som jag tog här efter betet i somras visade på rätt mycket mask hos Turid och vi fick utskrivet en spruta då som jag tryckte i henne efter premieringen i Augusti men den var bara upp till 600 kg och hon väger ju mer än så och eftersom att hon hade så pass mycket som 1600 epg i stora och lilla blodmasken så ringde jag om en till idag då jag tycker att hon har börjat tunna utav lite över ryggen här dom sista dagarna så skönt att vi fick en till och slipper oroa oss för det mer eller att hon åker på kolik för att hon har kvar en massa mask i sig. Då gör vi bara ett nytt täckprov till våren istället och då vet jag att hon är ordentligt avmaskad. :-)

Nu måste jag bege mig så jag hinner det jag ska inne i stan.
Blir ju lite andra ärenden också och tiden går ju snabbare än man anar och tror ibland :-P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:54


Bilden på Jonna på lucia fotograferingen på VK huset blev faktiskt över förväntan. Den blev super bra med andra ord.    Våran lilla fotomodell.       Här är våran älskade lilla lucia Jonna 17 månader som 2016 önskar alla nära och kära en gl...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:49

        Jag fick världens bästa dotter som är så fin och perfekt på alla sätt och vis. Jag kommer alltid att finnas vid din sida gumman min. Du är det finaste och bästa som har hänt mamma och pappa. Vi älskar dig!    ...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:47


   Vi 2 föralltid  

Av Sandra Åhlin - 15 november 2016 16:26

Lite trist att den första snön har regnat bort.. nu är det inte så mycket kvar och gräsmattorna har börjat synas igen.. dessutom skulle det bli minusgrader också så nu väntas årets första halka också. Blir att införskaffa lite broddar här hemma til...

Av Sandra Åhlin - 12 november 2016 11:16


  Åka pulka med mamma innan lunch vilan var roligt tyckte Jonna. När hon vaknar så blir det mellis sedan så väntar nya äventyr för henne då hon ska få besöka Leos lekland för första gången 👍😊     ...

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards