Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Tjolahopp tjolahej... =)

Av Sandra Åhlin - 2 oktober 2014 13:33

Jobbat men nu är man ledig i några dagar innan man kliver på och jobbar igen.
Har varit uppe före tuppen hela veckan så i morse måste jag erkänna att det var skönt att få ligga kvar i sängen under täcket och dra sig lite :-)

Har nyss varit ute på promenad med vovve och nu blir det att byta om till stallkläder och bege sig till Blondie.
Har dock inte bestämt om det blir tömkörning eller ridning på schemat än men det hinner jag bestämma på vägen.
Ut i skogen ska vi iallafall och solen den skiner och värmer så gott :-)
Får se om vi tar oss hem från skogen bara eller om det blir att tälta där i natt haha :-P
Har ju som sagt en arbetsarbetsmyra som älskar att vistas i skog och mark och fick hon bestämma själv så skulle ju hon bo i skogen tjugofyra sju. ;-)

Det känns då skönt att man äntligen har fått tummen ur och fått ut henne på lösdrift nu.
Hon trivs jätte bra och hon älskar även att gå in och lägga sig i deras lilla krypin i mellan åt.

Jag har nog aldrig sett henne så glad och lycklig på länge.
Hon sprang runt runt som en dåre i både trav och galopp i hagen och busade järnet och sparkade bakut och allt möjligt.
Jag blev faktiskt även lite stolt och glad inombords när jag fick se henne vända rumpan till och kicka måste jag få erkänna.
Det är roligt att se att hon faktiskt också kan kaxa till sig och bli lite bitchig hon som alltid annars bara ha stått där så snällt och bara tagit emot skit från andra hästar jämt.
Livet är fullt med överraskningar och jag fick se en sida av turid som jag inte sett på 3 år och som jag inte trodde hon hade ens.
Kul nu vet jag att hon kan säga ifrån om hon vill och behöver. :-)

Tjolahej Tjolahopp..
På återseende!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:54


Bilden på Jonna på lucia fotograferingen på VK huset blev faktiskt över förväntan. Den blev super bra med andra ord.    Våran lilla fotomodell.       Här är våran älskade lilla lucia Jonna 17 månader som 2016 önskar alla nära och kära en gl...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:49

        Jag fick världens bästa dotter som är så fin och perfekt på alla sätt och vis. Jag kommer alltid att finnas vid din sida gumman min. Du är det finaste och bästa som har hänt mamma och pappa. Vi älskar dig!    ...

Av Sandra Åhlin - 21 november 2016 16:47


   Vi 2 föralltid  

Av Sandra Åhlin - 15 november 2016 16:26

Lite trist att den första snön har regnat bort.. nu är det inte så mycket kvar och gräsmattorna har börjat synas igen.. dessutom skulle det bli minusgrader också så nu väntas årets första halka också. Blir att införskaffa lite broddar här hemma til...

Av Sandra Åhlin - 12 november 2016 11:16


  Åka pulka med mamma innan lunch vilan var roligt tyckte Jonna. När hon vaknar så blir det mellis sedan så väntar nya äventyr för henne då hon ska få besöka Leos lekland för första gången 👍😊     ...

Presentation


Välkommen hit!

Livet på landet.

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

Ovido - Quiz & Flashcards